مدیر تعاون روستایی البرز گفت: خرید گندم در مرکز خرید نظرآباد نسبت به سال گذشته ۴.۵ برابر رشد داشته است.

عادل مصدقی با اشاره به اقدامات مناسب بخش دولتی و تشکل‌های مردمی برای تشویق کشاورزان به فروش محصولاتشان به مراکز خرید، افزود: خرید تضمینی گندم به قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان از کشاورزان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: قیمت فروش آزاد محصول گندم برداشتی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است، ولی کشاورزانی که محصولشان را به مراکز خرید بفروشند ۲ هزار تومان بعنوان پاداش و یک هزار و ۵۰۰ تومان نیز به عنوان یارانه پرداخت می‌شود که در کل ۱۵ هزار تومان برای هر کیلوگرم گندم با خرید تضمینی می‌شود.

وی گفت: برای سال جاری در مرکز خرید گندم احمدآباد ۲ محل تخلیه و نگهداری گندم در نظر گرفته شده که تاکنون که در روز‌های آخر برداشت هستیم ۹ هزار و ۴۷ تن گندم خریداری شده در حالیکه سال گذشته فقط ۲ هزار و ۱۷۰ تن خریداری شده بود.

مصدقی یکی از دلایل افزایش خرید گندم را برگزاری مجمع عمومی شرکت تعاونی احمدآباد پس از ۱۱ سال عنوان کرد و افزود: تا سال‌های گذشته بیشتر محصول برداشتی به دلیل همجواری به استان قزوین  می‌رفت، ولی امسال بیشتر محصول در استان باقی ماند و به کارخانجات آرد و ماکارونی فروخته شد.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد سطح زیر کشت گندم ۶ هزار و ۵۵۲ هکتار است بطوریکه ۶۵ درصد گندم تولیدی در استان البرز در نظرآباد کشت و تولید می‌شود.

«علی اکبر الماسی نوکیانی» افزود: سطح زیر کشت گندم در استان البرز در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ حدود ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار بوده است که به طور میانگین از این اراضی ۴.۵ تن از هر هکتار برداشت شده است.

وی اظهار کرد: در شهرستان نظرآباد ۲ مرکز خرید در سال جاری در نظر گرفته شده بود که به جز مرکز خرید «احمدآباد»، مرکز خرید «خورشید دانه» نیز آماده خرید گندم بود که ۶ هزار و ۴۲۰ تن گندم خریداری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.