مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: ۳۷ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارت سال گذشته به پروژه آبرسانی ۱۴۱ روستای مهاباد تخصیص یافته که تا پایان شهریور برای تکمیل آن هزینه خواهد شد.

محمد اشرفی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: از مجموع ۱۹۶ روستای مهاباد ۱۴۱ روستا از توابع بخش مرکزی و خلیفان تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه این طرح طی ۲ سال آینده به اتمام خواهد رسید، اضافه کرد: در قالب این طرح حدود یک هزار میلیارد تومان (همت) اعتبار هزینه خواهد شد تا بیش از ۴۸ هزار روستایی از آب آشامیدنی سالم برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی ادامه داد: ۶۴۰ کیلومتر برای اتمام این طرح خط انتقال آن اجرا می‌شود و ساخت بیش از ۲۲ مخزن نیز در نظر گرفته شده است.

اشرفی با بیان اینکه تاکنون ۴۵ کیلومتر لوله گذاری انجام شده است، اظهار کرد: هم اکنون ۱۳ روستای بخش مرکزی با جمعیتی بیش از هشت هزار و ۵۴۰ نفر تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب در قالب این طرح قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به ۵۵ روستای باقی مانده نیز گفت: برای روستا‌های خارج از این طرح نیز با توجه به موقعیت مکانی و جغرافیایی چاه‌های مشترک و خط انتقال در قبال پروژه‌های جهاد آبرسانی هدف گذاری شده است.

عملیات آبرسانی به ۱۴۱ روستای بخش خلیفان و مرکزی مهاباد اواخر سال ۱۳۹۷ طی آیینی با حضور جمعی از مسوولان این شهرستان کلنگ‌زنی شده بود.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۱۹۶ روستا در ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.