کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر جریان نقدینگی تقویت شود گزارشات مجامع نیز می‌توانند به عنوان عاملی مثبت به شرایط بازار کمک کنند.

خانم شهبازپور  کارشناس بازار سرمایه گفت: عمده نماد‌های بازار سرمایه در این مدت رشد نسبتا خوبی داشته اند، اما نه صرفا بر اساس سقف تاریخ ۹۹ در کل، در جایی قرار دارند که ادامه روند صعود آن‌ها تحت تاثیر پارامتر‌های بنیادی است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: کلیت بازار دارای، p/e مناسبی است و ارزنده محسوب می‌شود. در شرایط فعلی بازار توجه به این که شاخص در محدوده مقاومتی قرار دارد و بر اساس حجم و ارزش معاملات و قرار گیری در فصل مجامع (که سبب می‌شود روزانه تعدادی از نماد‌ها متوقف شود و این موضوع در ارزش معاملات خرد اثر گذار است) می‌توان گفت در ادامه تکمیل اصلاح روند امکان حرکت شاخص به سمت پایین وجود دارد، اما به طور کلی، در میان مدت شرایط صعود بازار فراهم است و بازار صرفا نیازمند یک محرک است تا بتواند رشد خود را آغاز کند.

شهبازپور ادامه داد: متاسفانه تا به این جای کار بازار نسبت به گزارشات مجامع کاملا بی تفاوت بود گزارشات مناسب بودند، اما به طور کل از نظر فاندامنتال نماد‌ها یا دارایی محور و یا سود محور بررسی می‌شوند که اکنون دارایی محور‌ها در شرایط رونق هستند و سود محور‌ها شرایط رکودی را تجربه می‌کنند به طور کلی در این روز‌ها بازار به جریان نقدینگی نیازمند است.

او گفت: اگر جریان نقدینگی تقویت شود گزارشات مجامع نیز  می توانند به عنوان عاملی مثبت به شرایط بازار کمک کنند تصمیمات ناگهانی سبب عرضه‌های هیجانی در بازار می‌شود و عدم اطمینان را تقویت می‌کند که این می‌تواند سبب خروج نقدینگی شود در نهایت تمام فاکتور‌های مناسب سرمایه گذاری در بازار وجود دارد و بازار از لحاظ ارزندگی در نقطه مناسبی قرار دارد و صرفا به یک محرک برای شروع رشد نیازمند هستیم.

لازم به ذکر است این مطلب سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش سهام محسوب نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار