رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: دختران در کشور به عنوان فرصت به شمار می آیند و رویکرد رویداد دا توجه به استعدادهای دختران است.

مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی دومین رویداد ملی ارزش آفرینی دختران ایران با روایت هنر، که عصر روز یکشنبه هجدهم تیر با حضور وزیر فرهنگ در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، با تاکید بر این مطلب افزود: دختران حاضر در این رویداد نمایندگان دختران ایران زمین هستند.

عاطفه خادمی ادامه داد: رویداد اول " دا" سال گذشته در مشهد مقدس برگزار شد و دومین دوره آن در تهران با روایت هنر به مدت ۴ روز در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

وی در عین حال تصریح کرد: ظرفیت و استعداد دختران کشور می‌تواند در خدمت کشور قرار بگیرد و ما سعی کردیم جلوه‌هایی از این استعداد‌ها را خلق کنیم و در این ۴ روز اتفاقات خوبی افتاد.

مشاور وزیر فرهنگ تاکید کرد: هنرجو‌های هنرستان‌های ایران دخترانی بی نظیر هستند و استقامت، صبر، استعداد، ادب، اخلاق و احترام را دارند و روایت دا خلق متفاوتی از فضای کنشگری دختران ایرانی است و شاید کلیشه‌های موجود را شکسته است.

خادمی ادامه داد: در دومین دوره برگزاری رویداد دا سعی کردیم به عنوان وظیفه خود از ظرفیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره ببریم تا دختران را ببینیم و برای آن‌ها زیرساخت آماده کرده و استعداد‌های آن‌ها را پرورش دهیم.

وی تصریح کرد: ما با قولی که از وزیر محترم فرهنگ گرفتیم تلاش می‌کنیم به سمت طراحی زیرساختی در قالب یک پلتفرم (سکو) برویم تا برای دختران حاضر در دومین رویداد دا فضایی برای تمرین و مهارت فراهم شود و به عنوان سفیران هنرستان‌های خود در سراسر کشور، دوستان خود را برای حضور در دوره‌های بعدی این رویداد تشویق کنند تا آن‌ها هم با حضور خود استعداد‌ها و ظرفیت‌های خود را به نمایش بگذارند.

وی در پایان با تقدیر از حامیان برگزاری این رویداد از همراهی و حمایت‌های وزیر فرهنگ و معاونان این وزارتخانه و همچنین رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و گفت: امیدوارم با کمک دختران حاضر در این رویداد که سفیران دا هستند بتوانیم تمام جامعه دختران ایران را با آن آشنا کنیم.

در ادامه این آیین فاطمه قاسم پور رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دختران در کشور به عنوان فرصت به شمار می‌آیند، گفت: رویداد دا که به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده، اتفاق خوبی است و رویکرد آن توجه به ظرفیت و استعداد‌های دختران سرزمین مان است.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌ها و استعداد‌های دختران کشور در حل مسایل اجتماعی کشور به خوبی استفاده شود، ادامه داد: همیشه نسبت به مسایل زنان از بعد مسئله بودن نگاه شده و امروز باید بدانیم دختران مساله نیستند بلکه برای کشور فرصت به شمار می‌آیند. در رویداد دا دختران دور هم جمع شده و با هم گفتگو کرده اند که چگونه تصمیم بگیرند، فکر کنند، خلق ایده کنند و حتی بازاریابی کنند و این به معنای این است که دختران می‌توانند مسائلشان را شناسایی و با توجه به ظرفیت‌هایشان به سمت حل آن‌ها حرکت کنند.

رئیس فراکسیون امور زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فعالیت دانشجویی و دانش آموزی می‌تواند به این امر کمک کند که محیط پیرامون خود را تغییر دهیم و دختران حاضر در رویداد دا باید قدر رویکرد کنشگری خود را بدانند.

در بخش دیگری از این آیین ابراهیمی مسئول امور بانوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشورمان گفت: برگزاری رویداد دختران ایران نشان از امید آفرینی در این حوزه از کشور را دارد و امیدواریم ما به عنوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رویکرد جدید خود که ضرورت کنشگری دختران در عرصه‌های فرهنگی است بتوانیم میزبان دختران کشورمان در رویکرد‌های حل مسئله باشیم.

وی ادامه داد: معتقدیم امروز بهترین کسانی که می‌توانند مسائل را تشخیص، طرح و حل کنند شما دختران هستید و شما نقش آفرین‌های اصلی در تمدن اسلامی به شمار می‌آیید.

ابراهیمی در پایان گفت: ما آمادگی همکاری و آغازگری در حوزه رویداد‌های حل مسئله را داریم.

گفتنی است، دومین رویداد ملی ارزش‌آفرینی دختران (دا) به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد فرهنگی و هنری رودکی، کانون فکری و پرورشی کودکان و نوجوانان و فرهنگسرای نیاوران برگزارشد.

این رویداد ملی با هدف رفع مشکلات اجتماعی و شناسایی استعداد‌ها در قالب "مسئله" برگزارشده تا هریک از شرکت‌کنندگان به سهم خود بتوانند در رفع پاره‌ای از مشکلات تاثیرگذار باشند. شرکت‌کنندگان در این رویداد از همه شهرستان‌های کشور حضور داشتند و عصر روز یکشنبه (۱۸ تیر) با حضور فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار