سازمان جهانی جهانگردی، روستای سهیلی جزیره قشم را به عنوان یکی از ۸ روستای برتر ایران برای قرار گرفتن در فهرست روستا‌های جهانی انتخاب کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) از سال ۲۰۲۱ موضوعی را تحت عنوان دهکده‌های جهانی گردشگری مطرح و هدف از این اقدام را پیشبرد نقش گردشگری در حفاظت از روستا‌ها عنوان کرده است.

امسال ۱۳۰ روستا از ایران در مرحله اولیه برای جهانی شدن به رقابت پرداختند و اکنون ۸ روستای سهیلی جزیره قشم، کندوان استان آذربایجان شرقی، میمند کرمان، قاسم‌آباد گیلان، کندلوس مازندران، پالنگان کردستان، ابیانه اصفهان و بیشه لرستان به مرحله ارزیابی پایانی رسیده اند.

در کل جهان نیز ۱۲۵۶ روستا کاندید جهانی شدن هستند که طبق تجربه سال‌های گذشته، از این تعداد کمتر از ۵۰ روستا در فهرست روستا‌های جهانی قرار خواهند گرفت.

روستای سهیلی از توابع بخش حرای شهرستان قشم با داشتن ظرفیت‌های گسترده در حوزه گردشگری، به نمادی از مهاجرت معکوس تبدیل شده است.

موقعیت و طبیعت بکر این روستا به واسطه قرارگیری در کنار جنگل‌های حرا، برخورداری از اسکله تفریحی مناسب و اقامتگاه‌های بوم گردی در کنار مهمان نوازی مردم روستا موجب شده تا هر سال هزاران گردشگر از روستای سهیلی بازدید کنند.

برچسب ها: روستاها ، جزیره قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.