مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل از اقامت ۵۸۹ هزار و ۸۶ گردشگر در اقامتگاه‌های رسمی این استان از ابتدای امسال خبر داد.

حسن محمدی ادیب گفت: ۹.۹۵ درصد از رقم کلی اقامت‌ها مربوط به هتل‌ها، ۰.۲۹ درصد در اقامتگاه‌های سنتی، ۹.۱۰ درصد در مجتمع‌های گردشگری، ۱۱.۷۱ درصد در مهمانپذیرها، ۱۳.۴۶ درصد در هتل آپارتمان‌ها، ۲.۲۷ درصد در اقامتگاه‌های بوم گردی ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل می گوید: همچنین در این مدت ۰.۱۳ درصد در هتل بیمارستان‌ها، ۱.۱۰ درصد در متل‌ها، ۴۵.۴۴ درصد در خانه مسافرها، ۵.۸۹ درصد در مناطق نمونه گردشگری، ۰.۵۷ درصد در پارک‌های ملی طبیعت گردی و ۰.۱۰ درصد اقامت گردشگران در مجتمع‌های خدمات بین راهی استان اقامت داشته اند.

او همچنین میزان اقامت گردشگران و مسافران در اقامتگاه‌های غیررسمی استان اردبیل از اول امسال تا ۱۷ تیرماه را ۶۸ هزار و ۵۸۲ نفر و میزان اقامت در اقامتگاه‌های اضطراری استان را ۲۹۹ نفر اعلام کرد و گفت: در این مدت کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل ۶۷۹ بار از مراکز اقامتی و خدماتی استان به منظور بررسی کیفیت و کمیت خدمات رسانی بازددید کرده اند.

محمدی ادیب تعداد بازدیدهای نظارتی از اقامتگاه‌های استان را ۱۹۲ بار، بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی را ۱۵۸ بار و بازدید از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین راهی را ۸۳ بار اعلام کرد و می گوید: در نتیجه این بازدیدها ۶۲ مرکز شامل ۴۷ مرکز اقامتی، ۱۲ دفتر خدمات مسافرتی و سه مرکز پذیرایی، به لحاظ حسن عملکرد تشویق شده اند.

به گفته او، همچنین در این مدت به ۱۱۹ مرکز از جمله ۱۱۱ مرکز اقامتی، هفت دفتر خدمات مسافرتی و یک مرکز پذیرایی نیز تذکراتی داده شد و ۴۰ اخطار کتبی نیز به ۳۵ مرکز اقامتی، یک دفتر خدمات مسافرتی و چهار مرکز پذیرایی صادر و ابلاغ و نسبت به تعلیق یا تعطیلی فعالیت ۱۸ مرکز از جمله سه مرکز اقامتی و ۱۵ دفتر خدمات مسافرتی در استان اقدام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تعداد نواقص ثبت شده از حیث امکانات در مراکز اقامتی را هفت مورد و مربوط به چهار مرکز اقامتی و سه مرکز پذیرایی اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تا ۱۷ تیرماه ۲ شکایت از مراکز اقامتی وصول شده است که طبق ضوابط و مقررات بررسی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.