مسابقات ورزشی بانوان فرهنگی کشور یادواره معلم تربیت بدنی شهید ابراهیم هادی در رشته‌های بدمینتون و تنیس روی میز در تبریز آغاز شد.

در  مسابقات ورزشی بانوان فرهنگی کشور در رشته بدمینتون ۱۳۲ نفر با ۲۶ مربی و در رشته تنیس ۱۱۴ نفر با ۲۹ مربی به مدت سه روز رقابت می‌کنند.

معاون دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در مراسم آغاز این مسابقات گفت: توسعه ورزش فرهنگیان و دانش آموزی بر اساس اسناد بالادستی از رویکرد‌های مهم دولت سیزدهم است.

آقای صائبی افزود: محور نظام تعلیم و تربیت در راستای سند تحول بنیادین تربیت تمام ساحتی دانش آموزان و ایجاد نشاط و سلامتی جسمی در قالب برنامه‌های تربیت بدنی بوده که پیشتاز ورزش دانش آموزی و ورزش فرهنگیان است و معاونت تربیت بدنی بر این اساس برنامه توسعه ورزش فرهنگیان را پیش رو گرفته است.

وی اضافه کرد: این مسابقات برای برادران فرهنگی در رشته‌های فوتسال در ۲ رده سنی بالای ۴۰ سال و زیر ۴۰ سال والیبال، تنیس روی میز و بسکتبال ۳ نفره و برای خواهران فرهنگی در رشته‌های والیبال، بدمینتون، تنیس روی میز و بسکتبال ۳ نفره برگزار می‌شود.
 

وی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه اجرای ورزش فرهنگیان در سال تحصیلی جدید در سه سطح فعالیت‌های سلامت محور، ورزش همگانی و ورزش رقابتی به استان‌های سراسر کشور یادآور شد: مسابقات ورزشی فرهنگیان کشور از ۱۵ تا ۲۰ تیر ۱۴۰۲ به میزبانی آموزش و پرورش استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و کرمان در رشته‌های فوتسال، بدمینتون، والیبال، بسکتبال و تنیس روی میز با شعار معلم ورزشکار، معلم امید آفرین، مدرسه با نشاط برگزار می‌شود.

آقای صائبی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۴۰هزار نفر از فرهنگیان در سه سطح منطقه، استان و کشور شرکت کننده بود و امسال این رقم به ۱۸۷ هزار نفر رسید که ۱۵۱ هزار نفر در سطح منطقه و ۳۳ هزار نفر در سطح استان و ۲۹۰۶ نفر در مسابقات کشور حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.