مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس گفت: تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید، بیش از ۱۱۶ مدرسه با ۶۰۰ کلاس درس در استان به بهره برداری می‌رسد.

محمود میرزایی در جلسه مشترک پروژه مهر و شورای راهبردی کیفیت‌بخشی آموزشی در باشگاه فرهنگیان شماره یک شیراز گفت: ارسال تجهیزات به مدارس تازه مورد بهره برداری رسیده آغاز شده و کار ثبت نام در این مدارس نهم در حال انجام است.

میرزایی گفت: در صورتی که پروژه‌های نیمه تمام عمرانی را تا پایان ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره داری برسانیم حدود ۲ متر مربع به سرانه فضای آموزشی استان اضافه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، هم در این جلسه گفت: اداره‌هایی که در فرآیند ثبت نام عملکردشان در سطح بالایی قرار دارند تشویق و اداره‌های که ضعیف عمل کردند تذکر داده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تعامل خوب بین چهار دستگاه، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، دانشگاه فرهنگیان و اداره‌کل آموزش و پرورش در استان قابل تقدیر است.

عسکری تصریح کرد: ابر پروژه جذب و استخدام نیرو‌های ماده ۲۸ در حال اجراست و برای هرچه بهتر برگزار شدن این فرآیند همکاران ما تا پاسی از شب به کار و فعالیت مشغول هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مدیریت پروژه مهر بر عهده شخص مدیر و رئیس اداره است لذا نباید این مسئولیت به غیر محول شود.

او اضافه کرد: در هر جلسه‌ای گزارش پروژه‌های مهر ارائه شود گروه‌هایی به نقاط مختلف استان اعزام تا فرآیند اجرایی پروژه مهر را ارزیابی و گزارشی از فعالیت‌های انجام شده ارائه کنند.

عسکری گفت: انتخاب و انتصاب مدیران با دقت و جدیت پیگیری شود برنامه دوشنبه‌های مسجد محور، به خوبی و با جدیت استمرار دارد و خوشبختانه حضور دانش آموزان در این برنامه‌ها پررنگ است شایسته است مدیرانی که در برنامه مسجد محوری حضور دارند با مردم بیش از پیش تعامل داشته باشند.

او در خصوص نقل و انتقالات گفت: مناطق و شهرستان‌ها تلاش کنند در چارچوب قانون و با اولویت کلاس‌های درس، فرآیند نقل و انتقالات انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: نظارت مستمر و اشراف بر برنامه‌ها از وظایف روسای ادارات آموزش و پرورش است نباید این موضوع مورد غفلت واقع شود.

او گفت: در کار‌ها باید سرعت و جدیت کافی وجود داشته باشد ثبت نام دانش آموزان با سرعت بیشتری انجام شود و مشکلات فنی نیز حل شود.

عسکری اذعان کرد: مسئله سرویس دهی مدارس باید در اسرع وقت ساماندهی شود تا مردم تکلیف خود را بدانند اداره ارزیابی عملکرد با اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل همکاری کند.

او اضافه کرد:کمیته انتصابات با مسئولیت معاون پژوهش در اداره کل تشکیل شده لذا ادار ه‌های آموزش و پرورش با وی هماهنگ شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: در بحث مولدسازی به عنوان اولویت کاری در برنامه‌ها قرار بگیرد.

او گفت: مدیران مدارس تلاش کنند اولیا مراجعه کننده برای ثبت نام با خاطره خوبی مدرسه را ترک کنند.

دبیر ستاد پروژه مهر استان فارس هم در این جلسه گفت: کارگروه‌های ستاد پروژه مهر باید وظایف خود را به دقت مطالعه و در انجام آن کوشا باشند.

فرشید قاسمی گفت: بیش از ۹۱ درصد از دانش‌آموزان میان پایه ثبت سفارش کتاب‌های درسی را انجام داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار