دبیر اجرایی سازی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش گفت: الف تا برگرفته از الفبای تحول آموزش و پرورش است. 

علی پارسانیا دبیر اجرایی سازی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش گفت: رویداد الف تا با هدف گفتمان سازی تحول شکل گرفته است و برای اجرای سند تحول ۵ اقدام اساسی باید انجام شود که یکی از آن‌ها گفتمان سازی تحول است. در کنار این اقدام، ۹ پروژه تعریف شده که یکی از این پروژه‌ها رویداد الف تا است.

او افزود: هدف این رویداد، تجارب و تحولی است که در مدارس کشور وجود دارد. بر این اساس باید دانش آموزان و معلمان برتر این بخش شناسایی و از آن‌ها تقدیر شوند. در بخش ویژه بین الملل این رویداد از ۱۷ کشور جهان اسلام حدود ۱۰۰ اثر ارسال شده است که ۹ مجموعه تربیتی از بین این آثار برگزیده شد.

پارسانیا ادامه داد: رویداد الف تا یک رویداد سالانه است که امسال نخستین باری بود که این رویداد شکل گرفت و در سال‌های آتی شاهد گسترش این رویداد و ثبت ایده‌ها و تجارب تحول آفرین مدارس از سوی معلمان خواهیم بود. نام این رویداد مخفف کلمه الفبای تحول آموزش و پرورش است. 
 
محمد مهدی کاظمی معاون آموزش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رویداد ساخت ایران گفت: یکی از ساحت‌هایی که در سند تحول بنیادی به آن اشاره شده، ساحت اقتصادی و حرفه‌ای و ساحت علمی و فناورانه است.

او افزود: توجه به مهارت آموزی در دوره‌های مختلف تحصیلی و به صورت تخصصی در آموزش‌های فنی حرفه‌ای مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش است، با این نگاه که آموزش‌های فنی حرفه‌ای می‌تواند زمینه ساز اشتغال زایی و خود اشتغالی را فراهم کند. از این رو کیفیت بخشی در این آموزش‌ها بسیار ضروری و مهم است. 

کاظمی ادامه داد: رویداد ساخت ایران را با نگاه ایجاد یک موقعیت یادگیری برای دانش آموزان در نظر گرفته‌ایم. دانش آموزان ضمن این که مهارت‌هایی را که کسب و آثاری را خلق کردند بتوانند آن‌ها را ارائه دهند و زمینه جلب سرمایه گذار برای توسعه مهارت‌ها و ایجاد یک کسب و کار، کارآفرین انجام شود.

معاون آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: در این رویداد دو بخش تولیدات و دستاورد‌های هنرستان‌ها وجود  داشت که هزار و چهارصد و هفتاد اثر ارائه شد، بخش دوم ایده‌های دانش آموزان بود که ۲۴۰ اثر برگزیده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار