مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی از اجرای رزمایش «زیست عفیفانه» و دورهمی‌های دخترانه در مناطق بوم گردی و گردشگری در هفته حجاب و عفاف خبر داد.

بصیری پور مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: ۸۱ عنوان برنامه طی هفته عفاف و حجاب توسط رده‌های مختلف بسیج بانوان در خراسان جنوبی اجرایی می‌شود.

او با اشاره به برنامه‌های هفته حجاب و عفاف افزود: چنانچه قلعه مستحکم عفاف و حجاب زن مسلمان فتح شود راه بردگی جامعه اسلامی هموار خواهد شد.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه حفظ حریم میان زن و مرد و رعایت عفت عمومی که در قالب پوشش کامل عینیت پیدا می‌کند جامعه را در مقابل آسیب‌های ناشی از بی بند و باری مصون می‌دارد، بیان کرد: پیشتازی فرد در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی جامعه با حفظ پاکدامنی بیشتر می‌شود.

بصیری یادآور شد: با توجه به اقتضائات روز جامعه بسیج جامعه زنان با به کارگیری تمام ظرفیت‌ها در مقابله با جبهه معارض برنامه‌های مختلفی را برای هفته عفاف و حجاب از ۱۷ تا ۲۳ تیر اجرایی خواهد کرد.

زیست عفیفانه ترویج شود

او با بیان اینکه مهمترین رویکردی که در برنامه‌های هفته حجاب و عفاف امسال دنبال می‌شود، زیست عفیفانه است، گفت: تحقق زیست عفیفانه در جامعه، تحکیم بنیان خانواده و اجرای برنامه‌هایی برای حفظ حریم خانواده، داشتن خانواده سالم، جامعه سالم و با نشاط نیز از دیگر اهداف است.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با بیان اینکه ۸۱ عنوان برنامه در هفته عفاف و حجاب در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران خراسان جنوبی اجرا می‌شود، گفت: هدف از اجرای این برنامه‌ها معرفی و تکریم حیا و پوشش به عنوان اصالت زن ایرانی، تحقق سبک زندگی ایرانی اسلامی، آگاه سازی عمومی نسبت به کارکرد‌های زیست عفیفانه و تبیین نقش عفاف و حجاب در سلامت روانی جامعه است.

بصیری پور با بیان اینکه در هفته عفاف و حجاب برگزاری اجتماع «مدافعان حریم خانواده» در سطح نواحی مقاومت بسیج استان را خواهیم داشت، ادامه داد: برگزاری یادواره شهدای گوهرشاد، برگزاری همایش «طلایه داران حجاب و عفاف» با هدف تجلیل و تکریم از بانوان محجبه، نخبه و شاخص که دارای آثار برگزیده در زمینه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی هستند را نیز در این هفته دنبال می‌کنیم.

او یادآور شد: به عنوان نمونه و الگو‌هایی موفق و برتر در عرصه حجاب و عفاف، برگزاری رزمایش حجاب و عفاف با توزیع ملزومات و بسته‌های فرهنگی با رویکرد دینی در سطح میادین و بوستان ها، اجرای رزمایش «زیست عفیفانه» و دورهمی‌های دخترانه در مناطق بوم گردی و گردشگری از جمله برنامه‌هایی است که در هفته حجاب و عفاف در استان برگزار می‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: برگزاری کارگاه «ستون‌های عفیف» ویژه دختران، برگزاری کارگاه پرسش و پاسخ به شبهات حجاب در پایگاه‌های مقاومت بسیج، برگزاری پاتوق‌های دخترانه و نشست‌های «دختران آفتاب» با اجرای برنامه‌های متنوع برای تمام رده‌های سنی دختران را نیز اجرا می‌کنیم.

بصیری پور یادآور شد: برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی، برپایی نمایشگاه پوشش ایرانی و اسلامی در برخی شهرستان‌های استان با معرفی الگو‌های برتر بومی و محلی و پوشش مناسب آن منطقه، همایش «شکوه حیاء» از دیگر برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در خراسان جنوبی است.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه برگزاری نشست‌های مجازی و وبینار‌ها با حضور کارشناسان و فعالان حوزه خانواده، تعریف هشتگ‌هایی با عناوین مرتبط را نیز در هفته عفاف و حجاب خوایخ داشت، یادآور شد: اجرای برنامه «یک حس خوب»، اجرای برنامه «راه و رسم ریحانگی» ویژه دختران نوجوان، اجرای تئاتر و … را نیز با هدف ترویج پوشش فاطمی دنبال می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.