مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از خرید ۲ هزار و ۸۷۰ تن محصول گندم بذری و جو بذری در استان خبر داد.

آقای رحیم زاده گفت: در سال زراعی امسال شرکت‌های تولیدکننده بذر موظف به تولید بذر با کیفیت با استفاده از ارقام و هسته‌های بذری که در اختیار آنان قرار می‌گیرد شدند.

وی گفت: برنامه تولید بذر امسال زراعی در گندم دیم برای استان ۱۹ هزار تن، گندم آبی بیش از پنج هزار تن و جو آبی و دیم در مجموع ۹۰۰ تن است که با توجه با آغاز فصل خرید تاکنون مقدار ۲هزار و ۶۰۰ تن بذر گندم دیم و مقدار ۲۷۰ تن بذر جو می‌باشد.

آقای رحیم زاده اظهار کرد: شرکت‌های تولید کننده با عقد قرارداد با کشاورزان پیشرو در زمینه تولید بذر و با به زیر کشت بردن اراضی مرغوب زراعی کنترل و استفاده از کارشناسان مجرب و زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و مرکز تحقیقات کشاورزی تلاش در تولید بهترین و با کیفیت‌ترین بذر برای توزیع در بین کشاورزان آذربایجان شرقی و حتی برای صادرات به خارج از استان دارند تا با این روش افزایش عملکرد را در اراضی دیم و آبی استان داشته باشیم.

وی افزود: عقد قرارداد، در اختیار گذاردن بذر تایید شده، نظارت در مرحله داشت و برداشت، خرید فرآوری و در نهایت کیسه گیری که همگی با کنترل کارشناسان مربوطه انجام می‌گیرد از مراحل تولید بذر رسمی می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.