دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: اجتماع بزرگ خانوادگی ریحانه بیست و یکم تیر در میدان امام حسین (ع)برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در نشست خبری با خبرنگاران در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان گفت: مهمترین موضوعی که می‌تواند حضور مردم در مواجهه با اتفاقات و حوادث را پررنگ‌تر کند، تذکر دادن و یادآوری کردن است؛ این مصداق همان امر به معروف است.

حجت‌الاسلام محسن مظاهری افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر بالاترین فریضه در بین همه عبادت‌ها است و در طول تاریخ هم هر جامعه‌ای که در موضوع امر معروف و نهی از منکر کوتاهی کرده‌اند، دچار انحراف و گرفتاری شده و طاغوت‌ها از آنان سو استفاده کرده‌اند.

او گفت: اگر مردم یک جامعه مسئولیت پذیر باشند و اجازه بروز و ظهور منکرات را ندهند، آن دوره، دوره سربلندی و زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت (عج) خواهد بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان افزود: لازمه تحقق ظهور، احساس مسئولیت کردن مردم و اجازه ندادن به ظهور انحرافات و منکرات در جامعه است؛  این رویه در حال فراگیر شدن در میان اقشار مختلف مردمی است.

حجت الاسلام مظاهری با اشاره به تصویب لایحه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در آینده نزدیک در مجلس یازدهم، اظهار کرد: با تصویب این لایحه، بویژه در حوزه مطالبه‌گری شاهد روند بسیار بهتری نسبت به قبل خواهیم بود.

او تصریح کرد: مدل مطالبه‌گری در ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بر مبنای عقلانیت است و ستاد نیز وظیفه خود را مطالبه عمل به قانون و حمایت از نهاد‌ها برای انجام و اعمال قانون و همچنین مطالبه نسبت به ترک فعل‌ها در سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف می‌داند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار کرد: حمایت از گروه‌های مردمی و تشکل‌های فعال در حوزه امر به معروف، حمایتی ویژه است که با قانونمندتر شدن فعالیت‌ها این حمایت هم گسترده‌تر و بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مردم حق دارند مطالبه انجام معروف یا ترک منکر داشته باشند، خاطر نشان کرد: هیچ مسئول و مدیری اجازه ندارد مانع کار و اقدام مطالبه گران شود و همه مردم و مسئولان باید در برابر آمران به معروف پاسخگو باشند، ضمن اینکه آمر به معروف نیز باید با رعایت همه جوانب و شرایط، اقدام به امر به معروف و نهی از منکر کند.

حجت الاسلام مظاهری با اشاره به شماری از مسائل پیگیری شده توسط ستاد امر به معروف، خاطر نشان کرد: آب مسئله اول استان بوده و مدیریت استان در این بخش نگاه خوبی به مسئله دارد. این مهم را در سطح ملی پیگیری کرده و جلساتی را معاون وزیر نیرو برگزار شده است.

او اظهار کرد: جوانی جمعیت و غربالگری و مطالبه نیرو‌های خرید خدمات آموزش و پرورش هم از جمله موضوعات دیگری بوده که توسط ستاد امر به معروف استان، پیگیری و مطالبه شده و به نتیجه مطلوب رسیده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه ۲۴۰ دستگاه و نهاد استان اصفهان در زمان حاضر شورای امر به معروف در مجموعه خودشان تشکیل داده‌اند، ادامه داد: کار این شورا برخورد نرم مومنانه و محترمانه با کارکنان همان مجموعه است و کار این افراد کمک به حل مشکلات درون سازمانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.