طرح گردشگری در ۲۰ نقطه از سواحل مازندران با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال آماده سازی است.

حسینی پور استاندار مازندران با بیان اینکه آماده سازی زیر ساخت‌های ساحلی و ارایه خدمات مناسب گردشگران دو اولویت مهم پس از آزادسازی سواحل بوده است، گفت: طرح گردشگری با سرمایه گذاری بخش خصوصی هم اکنون در ۲۰ نقطه ساحلی استان در حال آماده سازی است و تعداد این طرح‌ها تا پایان امسال به ۳۵ طرح افزایش خواهد یافت.

او افزود: با هدف جذب سرمایه گذاران و تامین منافع آنان در اجرای طرح‌های گردشگری ساحلی، مدت اجاره طرح‌ها ۵ ساله بود که با مجوز‌هایی که دریافت شد به شرط رعایت شاخصه‌ها این مدت قابل افزایش و تمدید است.

حسینی پور ادامه داد: رونق اقتصاد دریا محور، راه اندازی نمایشگاه‌های مناسب در ۴۷۰ کیلومتر نوار ساحلی استان، تقویت فضای کسب و کار با رعایت فرهنگ هر منطقه باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار مازندران، بر لزوم پاکسازی سواحل از زباله تاکید کرد و گفت: مسئولان باید نسبت به پاکسازی سواحل برنامه مدونی تهیه کنند بگونه‌ای که فضای مازندران عاری از هرگونه زباله باشد.

او به کاهش ۷۰ درصدی غریق دریای خزر از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و افزود: تعداد غرق شدگان در این مدت به ۴ نفر رسید.

حسینی پور ادامه داد: تجهیز ناجیان غریق استان به امکانات مورد نیاز و پرداخت به موقع حقوق آنان از جمله برنامه‌هایی بود که امسال با جدیت انجام شد در حالی که سال‌های گذشته در پرداخت حقوق ناجیان غریق مشکل داشتیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.