مدیر جهادکشاورزی شهرستان کبودرآهنگ از پیش‌بینی برداشت ۴۰۰ تن کلزا از مزارع این شهرستان خبر داد. 

علی سرخوش با اشاره به استقبال خوب کشاورزان از کشت کلزا در شهرستان کبودرآهنگ طی دو سال گذشته گفت: طی دو سال گذشته کشت کلزا در شهرستان کبودرآهنگ از جهش شش تا هفت برابری برخوردار بوده است ضمن اینکه برای کشت امسال این محصول راهبردی و استراتژیک برای سال آینده توسط کلزاکاران کشت ۳۰۰ هکتار کلزا را در مزارع شهرستان هدفگذاری کرده‌ایم.

اوبا بیان اینکه شهرستان کبودرآهنگ فاقد کارخانه روغن کشی است، گفت: تاکنون در رابطه با احداث کارخانه روغن کشی در شهرستان دارای متقاضی نبوده ایم و در صورت وجود هر گونه سرمایه گذار یا متقاضی برای احداث کارخانه روغن کشی در شهرستان از سرمایه گذار چنین طرحی حمایت و استقبال خواهیم کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کبودراهنگ گفت: هم اکنون کلزاکاران این شهرستان محصول کلزا تولید شده خود را به کارخانه خزل نهاوند ارسال می‌کنند ضمن اینکه اتحادیه تعاون روستایی شهرستان نیز آماده خریداری محصول کلزاکاران منطقه به صورت تضمینی است.

سرخوش با اشاره به این محصول استراتژیک گفت: کلزا به‌عنوان یکی از دانه‌های روغنی مهم دارای ۲۵ تا ۵۵ درصد روغن، ۱۸ تا ۲۴ درصد پروتئین و ۱۲ تا ۲۰ درصد پوست بوده و کشت این محصول، علف‌های هرز مزرعه را کنترل و آفات را کاهش می‌دهد و باعث افزایش محصول در سال آینده می‌شود بنابراین باید کشاورزان از مزایای کاشت این محصول با صرفه بیشتر آگاه شوند.

او در ادامه از توزیع و رهاسازی بیش از ۸۰۰۰ قطعه ماهی گرم‌آبی در منابع آبی سد‌های خاکی و استخر‌های ذخیره آب کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: این تعداد بچه ماهی گرم‌آبی با اعتباری افزون بر یک میلیارد ریال بین ۲۰ نفر از پرورش دهندگان توسط تولیدات دامی مدیریت جهادکشاورزی واحد شیلات جهادکشاورزی استان همدان توزیع شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کبودرآهنگ در پایان از اختصاص ۱۲ مرکز خرید تضمینی گندم برای خرید گندم مازاد کشاورزان و گندمکاران این شهرستان خبر داد و گفت: براساس پیش بینی انجام شده این تعداد مراکز خرید گندم تضمینی در سال جاری ۷۰ هزار تن خرید گندم مازاد از کشاورزان این شهرستان را برعهده خواهند داشت.

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، کلزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.