مدیر اداره برق شهرستان فهرج گفت: با توجه به گرمای بیش از حد در هفته جاری تقاضای مصرف برق از مرز ۷۱ هزار و پانصدمگاوات عبور خواهد کرد.

ابوذر اشرفیان گفت: لازمه عبور بدون خاموشی  با انجام چند راه کار ساده و مدیریت مصرف برق امکان پذیر خواهد بود.

او افزود: ۱۴۰ اقدام مهم وزارت نیرو در حوزه مدیریت پیک بار سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در بخش خانگی از اقدامات مهم این برنامه انجام راه کار‌های مدیریت مصرف برق می‌باشد چند راه کار ساده پیشنهادی از سوی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان به جهت گذر موفقیت آمیز با دریافت حداکثر مبلغ پاداش در این بخش توصیه می‌شود.

اشرافیان گفت: صنعت برق کشور به هیچ عنوان نگاه مصرف نکردن را در بخش خانگی متصور نشده و لزوماً مصرف بهینه را تاکید دارد، به طوری که راه کار‌های ساده‌ای مثل تنظیم دمای آسایش ۲۴ درجه برای اسپیلت و کولرگازی، استفاده از نور طبیعی روز برای تامین روشنایی، استفاده از وسایل برقی غیرضروری و پرمصرف در ساعات ۲۲ شب الی ۱۰ صبح، استفاده از سایبان جهت کمپرسور‌های کولر گازی، از مهمترین روش‌های عملی گذر از پیک و جذب حداکثری پاداش طرح خانگی است.

مدیر اداره برق شهرستان فهرج افزود: چنانچه مشترکی در مناطق عادی ساکن باشد و بتواند تا معادل نصف الگوی مصرف اعلام شده در مصرف خود صرفه جویی لحاظ کند، به ازای هر کیلووات ساعت تا ۲۰ هزار ریال معادل ۲۰ برابر تعرفه خرید هر کیلو وات ساعت پاداش به وی تعلق خواهد گرفت.

اشرافیان در ادامه گفت: مبلغ اعلام شده به گونه‌ای است که به عنوان مثال مشترکی در شهرستان فهرج با خاموش کردن یک کولر گازی ماهیانه مبلغ یک میلیون تومان پاداش دریافت خواهد کرد.

مدیر برق شهرستان فهرج تاکید کرد: با توجه به شدت گرما و افزایش مصرف برق نسبت به دوره مشابه سال گذشته، به منظور پیشگیری از افزایش پلکانی بهای برق ناشی از مصرف مازاد بر الگوی مصرف، تقاضا میشود نسبت به کاهش مصرف برق خود در ایام گرم پیش رو به صورت جدی اقدام نمایند

برچسب ها: مصرف برق ، پیک بار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار