افزایش ۲۰ درصدی تلفات جاده‌ای در مازندران

میزان تلفات جاده‌ای در محور‌های برون شهری و جاده‌های درون شهری مازندران ۲۰ درصد افزایش داشته است.

سردار مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه کاهش تلفات جاده ای و کنترل ترافیک دو اولویت راهبردی مجموعه انتظامی استان است، گفت: شورای راهبری تصادفات استان در حال پیگیری این دو موضوع است تا از همه ظرفیت‌های استان و حتی برون استانی برای کاهش تصادفات جاده ای و ترافیک استفاده شود.

او افزود: برای کاهش تصادفات جاده‌های و کنترل ترافیک، یک برنامه کوتاه مدت یک ساله، یک برنامه میان مدت سه ساله و یک برنامه بلند مدت ۵ ساله طراحی و تدوین شده است.

فرمانده انتظامی مازندران ادامه داد: استفاده از ظرفیت نخبگان استانی و دریافت ایده و برنامه‌های آنان از جمله راهبرد‌هایی است که در حال استفاده از آن هستیم تا بتوانیم در سطح کشور یک الگوی موفق در قالب خلاقیت ها جهت کاهش تصادفات و تلفات ایجاد کنیم.

سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تلفات جاده‌ای در استان گفت: بر اساس آمار‌ها ۵۰ درصد تلفات در جاده‌های درون شهری متعلق به عابران پیاده است که برای کاهش آن دستگاه‌های متولی باید برخی اقدامات از جمله مکانیزه کردن پل‌های عابر، اصلاح هندسی معابر و خط کشی ها را در دستور کار قرار دهند.

او با بیان اینکه محور‌های پرتردد و پرتصادف برون شهری استان نیز شناسایی و اولویت بندی شده اند، افزود: دستگاه‌های متولی جاده‌های برون شهری نیز باید اقدامات مناسب برای کاهش تصادفات و رفع نقاط حادثه خیز را به صورت جدی پیگیری کنند.

فرمانده انتظامی مازندران ادامه داد: عملکرد دستگاه‌های اجرایی در کاهش تصادفات و کاهش ترافیک ماهانه رصد می‌شود و دستگاه های مربوطه اقداماتی که در این خصوص انجام داده اند را گزارش خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار