رئیس شورای اسلامی شهر یزد: گفت: ثبت جهانی یزد یکی از دستاورد‌های مهم دیار کویری، در دهه گذشته محسوب می‌شود.

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد در پیامی به مناسبت سالروز ثبت جهانی شهر یزد در یونسکو گفت: ۱۸ تیرماه یادآور روز بزرگی برای یزد و یزدی‌ها است، روزی‌که در آن، شهر تاریخی یزد در فهرست آثار جهانی به ثبت رسید و به عنوان میراث مشترک بشری به جهانیان معرفی شد. 

او افزود: ثبت جهانی یزد یکی از دستاورد‌های مهم این دیار کویری در طی دهه گذشته محسوب می‎ شود که چشم‌اندازی متکی به توسعه پایدار را به روی یزد گشود.

رئیس شورای اسلامی شهر اظهار داشت: آنچه باعث شد تا نام یزد در گستره میراث جهانی، درخشان باشد، صرفا معماری، بافت تاریخی و کالبد خشت و گلین آن نیست، بلکه در ورای این معماری باشکوه و شهرسازی منحصر به فرد، جانمایه و روحی جریان دارد که تمامی خلقیات و شکوه سبک زندگی ساکنان صبور و بردبار را در خود متجلی ساخت.

سیفی ادامه داد: مردمان یزد، از پس قرن‌ها زیستن در پهنه‌ای که از مهر و طبیعت و سخاوت آن به دور بود، در نهایت سخت کوشی و قناعت، به هنر زیستن متعالی دست یافتند و توانستند در پناه فرهنگ غنی و سرمایه اجتماعی بی بدیل شان، شهره آفاق شوند.

او تصریح کرد: جهانی شدن شهر یزد بر یزد و مردمان مؤمن و میهمان نوازش گرامی میدارم و پاسداشت این کهن دیار جهانی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار