معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از صادرات حدود ۲ میلیون دلاری صنایع دستی از استان البرز در سال گذشته خبر داد.

شهرزاد تیمورزاده  گفت:۲۱۴ هزار دلار صادرات چمدانی صورت گرفته که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
اظهار کرد: بر همین اساس کارگاه یک روزه صادرات صنایع دستی روز دوشنبه ۲۶ تیر، به صورت رایگان برای هنرمندان و تولید کنندگان صنایع‌دستی دارای مجوز از این اداره کل برگزار می‌شود.
 معاون صنایع‌دستی البرز هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی با مفاهیم صادراتی و توانمندسازی آن‌ها برای صادرات محصولاتشان به دیگر کشور‌ها عنوان کرد و گفت: البرز ظرفیت‌های بالایی در زمینه صنایع دستی دارد و هنرمندان برجسته دارای آثار فاخر با قابلیت صادراتی در استان فعالیت می‌کنند. 
تیمورزاده با اشاره به نقش مهم صادرات در توسعه اقتصاد صنایع دستی گفت: دارا بودن صنایع دستی متنوع و کهن یکی از نقاط قوت کشور و استان البرز است که اقوام مختلف را در خود جای داده است.
وی ادامه داد:آموزش چگونگی صادرات و تسهیل در روند امور این عرصه علاوه بر اینکه به حفظ و پویایی رشته‌های صنایع دستی کمک می‌کند به رونق معیشت هنرمندان و چرخش چرخ اقتصاد صنایع دستی در استان می‌انجامد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.