مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: شهر زاهدان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی امسال میزبان شاعران بین المللی در سومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی است.

 علی سرگزی در جلسه رونمایی از پوستر سومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی که با حضور حمید شاکر نژاد قاری برجسته جهان اسلام و عمادالکثیری شاعر برجسته زبان عرب در زاهدان برگزار شد اظهارکرد: ترویج و توسعه وفاق و همدلی برای تقویت پیوند میان پیروان مذاهب اسلامی و معرفی مشترکات در گستره ایران اسلامی و جهان اسلام و تولید و معرفی آثار فاخر ادبی با محتوای وحدت اسلامی به زبان‌های مختلف اهداف اصلی برگزاری این کنگره هستند.

وی افزود: سومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی در سه یخش شعر نو،شعر کلاسیک و مجموعه شعری و در ۶ زبان فارسی ،عربی،ترکمنی ،ترکی ،کردی و گویش سیستانی برگزار می شود.

این مقام مسوول ادامه داد: بخش های این کنگره شامل شعر نو - شعر کلاسیک و مجموعه شعر خواهد بود.

وی با اشاره به جستارها که شامل یگانگی ،از شبانی تا شبانه های عروج ،مهربان باشیم، من مسلمانم، با خاندان خوبان و گنج دانش خاطر نشان کرد: برای شرکت در هر بخش از کنگره ارسال حداقل سه شعر و حداکثر ۵۰ بیت/ بند الزامی و ارسال برگردان فارسی آثار به پیوست ضروری است.

سرگزی گفت: الزام است موضوع انتخابی شاعر مشخص شود ،ضمن اینکه شاعر مجاز است همزمان در تمام جستارها شرکت نمایدو آثار باید در قالب word با فونت , BNazanin و سایز ۴۱ تنظیم کند و ارسال آثار و فرم تکمیل شد فراخوان به آدرس الکترونیکی Payambar.mehrbani۱۴۰۲@gmail.com ارسال شود.

وی حضور برگزیدگان در اختتامیه کنگره را ضروری دانست وافزود: آثار راه یافته به مرحله دوم داوری، در یک مجموعه چاپ و رونمایی خواهد شد.

دبیر سومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی هزینه ایاب و ذهاب و اسکان شاعران برگزیده را بر عهده دبیرخانه کنگره اعلام کرد و ادامه داد: آثار راه یافته به دیگر جشنواره های ادبی، در این کنگره پذیرفته نمی شود و دبیرخانه در ویرایش و نشر آثار مختار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار