نماینده مردم شهرستان‌های کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی بر توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و عمرانی استان‌های یزد و کرمان به ویژه در حوزه راه و آب تأکید کرد.

عفت شریعتی نماینده مردم شهرستان‌های کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح انتقال آب خلیج فارس به شهرستان‌های زرند و کوهبنان از مسیر کرمان و اتصال به شهرستان بافق در استان یزد، اجرایی می‌شود. 

او ادامه داد: راه‌های ارتباطی مهمترین ابزار رسیدن به توسعه و‌پیشرفت به حساب می‌آید در حالی که رشد صنعتی و گردشگری یک منطقه با راه‌های مناسب چندین برابر می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و عمرانی استان‌های یزد و کرمان به ویژه در حوزه راه و آب نقش مهمی در بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم هر ۲ استان دارد.

شریعتی بیان کرد: جا دارد راه‌های ارتباطی شهرستان‌های زرند و کوهبنان که هم مرز با استان یزد هستند، برای سهولت در رفت و آمد بهسازی و احداث شوند.

او خاطر نشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته باند اول جاده زرند، سیریز، بافق احداث شد و جاده کوهبنان، خرمدشت، سبز دشت و بافق از مسیر سیروس آباد در حال احداث است که این مهم در رونق شهرستان‌های مذکور، کوتاه شدن مسیر، صرف جویی در وقت و هزینه موثر است.

مهران فاطمی استاندار یزد گفت: مراودات فرهنگی و اقتصادی بین یزد و شهرستان‌های زرند و کوهبنان قدمتی به بلندای تاریخ دارد.

او خاطر نشان کرد: استان‌های یزد و کرمان در حوزه معادن و راه اندازی صنایع جانبی در سطح کشور از جایگاه ویژای برخوردارند که در این راستا شهرستان‌های زرند و کوهبنان نقش آفرین هستند.

استاندار یزد بیان داشت: در حوز‌های اقتصادی، عمرانی و زیر ساختی جاده‌های سیروس آباد و زرند به بافق در حال احداث است که امید می‌رود جاده کوهبنان به سرویس آباد و بافق در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

فاطمی ادامه داد: آمادگی هر گونه همکاری با شهرستان کوهبنان را داریم، زیرا تلاش ما ایجاد وحدت و همدلی بیشتر برای توسعه و پیشرفت منطقه است.

توکلی فرماندار کوهبنان گفت: جاده کوهبنان به زرند و کرمان در حال احداث است که با وجود تخصیص اعتبار لازم و حضور قرارگاه خاتم در حداقل زمان ممکن به بهره برداری می‌رسد. 

او افزود: احداث این جاده در کنار احداث جاده سیروس آباد می‌تواند زمینه اتصال جنوب به مرکز کشور را فراهم کند. 

فرماندار کوهبنان بیان داشت:، چون استان یزد در بحث پرورش و تولید مرغ گوشتی و ماکیان پیش قدم هست و درخواست داریم برلی رفع مشکل گوشت سفید شهرستان‌های زرند و کوهبنان مساعدت شود.

در جریان این دیدار، از اهتمام جدی دکتر فاطمی به فراهم سازی زمینه‌های آغاز عملیات اجرای پروژه جاده سیروس آباد قدردانی و هماهنگی‌ها و همکاری‌های لازم به منظور تسریع در روند اجرای این پروژه انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار