مالکان ۴۲ شناور و قایق استاندارد در ایستگاه‌های ساحلی مازندران به عنوان همیاران ناجی تجهیز شدند.

فائزه قدیری سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: به منظور امداد رسانی بهتر به افراد گرفتار در دریا در مناطق ساحلی استان، این اداره کل با شناسایی نیرو‌های مردمی تحت عنوان "همیار ناجی" و تجهیز کردن آن‌ها به وسایل اولیه امداد و نجات مانند جلیقه نجات بزرگسال و کودک، حلقه نجات، آرم و پرچم جستجو و نجات دریایی، بادگیر، کلاه، لباس همیار ناجی، چراغ قوه و کیف کمک‌های اولیه اقدام کرده تا در هنگام بروز سوانح، مورد استفاده قرار گیرند.

او افزود: با توجه به گستردگی محدوده ساحلی تحت پوشش این اداره کل (رامسر تا فرح آباد ساری) و همچنین افزایش شمار مسافران در فصل تابستان، مرکز جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر با همه توان و بهره گیری از امکانات موجود نسبت به امداد رسانی و انجام خدمات جستجو و نجات دریایی اقدام می‌کند.
قدیری گفت: مالکان ۴۲ شناور و قایق استاندارد در ایستگاه‌های ساحلی این مناطق با برخورداری از امکانات و تجهیزات به روز نجات دریایی، در این امر داوطلبانه مشارکت دارند.

او افزود: مرکز جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر با شماره تماس (۱۵۵۰) به صورت شبانه روزی، آماده امداد رسانی به شناور‌ها و قایق‌های مضطردر مناطق ساحلی استان، در هنگام وقوع هرگونه سانحه دریایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار