آبیاری برخی باغات مازندران با آب آشامیدنی

در برخی مناطق مازندران باغات هنوز با آب آشامیدنی آبیاری می‌شوند.

برارزاده مدیر عامل آب و فاضلاب مازندران گفت: با توجه به کمبود آب، مشترکین در روز‌های گرم تابستان از اعمال شیوه‌های مدیریت مصرف در جلوگیری از افت فشار و قطع آب، غافل نشوند.

او با اشاره به افزایش دمای هوا در روز‌های اخیر، افزود: اگر در فصل تابستان مدیریت صحیح مصرف آب و پرهیز از مصارف غیر ضروری در دستور کار قرار بگیرد کمتر شاهد افت فشار و یا کمبود آب خواهیم بود. 

مدیر عامل آب و فاضلاب مازندران ادامه داد: در برخی از مناطق به ویژه مناطق روستایی آبیاری باغات و باغچه‌ها از طریق آب شرب صورت می‌گیرد که تامین آب پایدار در این مناطق را با مخاطره روبه رو می‌سازد. 

برارزاده گفت: با توجه به شرجی بودن هوا و گردشگر پذیر بودن مازندران از مشترکین درخواستی می‌شود از مصارف غیرضروری آب آشامیدنی خودداری کنند و نهایت صرفه جویی را در مصرف داشته باشند 

کاهش مصارف غیرضروری آب از جمله شستشوی حیاط و اتومبیل با آب شرب، کاهش مدت زمان استحمام، آبیاری نکردم باغچه منازل با آب آشامیدنی و استفاده از آب خاکستری در این زمینه، نصب سایبان برای کولر‌های آبی و استفاده ازتجهیزات کاهنده برای جلوگیری از هدررفت آب از جمله روش‌های آسان در مدیریت مصرف آب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۷ تير ۱۴۰۲
آب کمه موقع که چاه داشتیم چاههای غیر مجاز زده حالا اونها مجوز دار چاههای ما خشک حق چاه زدن هم نداریم
آخرین اخبار