مدیر جهاد کشاورزی بروجن، از آغاز برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

حسن رحمانی با بیان اینکه در سال زراعی جاری حدود ۱۴ هزار هکتار از اراضی شهرستان به زیر کشت گندم رفته است پیش بینی کرد: از این سطح، بیش از ۳۰ هزار تن گندم تولید شود.

وی افزود: در سطح معادل ۳۵۰۰ هکتار از مزارع جو نیز پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰ هزار تن محصول جو برداشت شود.

رحمانی تصریح کرد: با توجه به بارش‌های مناسب پاییزه، افزایش سطح زیر کشت محصولات، بهبود وضعیت مزارع دیم در شهرستان و بویژه اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها با نظارت‌های مستمر، ارائه مشاوره و راهنمایی کارشناسان طرح به کشاورزان طرف قرارداد در سطحی معادل ۴۶۰۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان، پیش بینی می‌شود امسال با افزایش میزان عملکرد در این مزارع مواجه خواهیم بود.


بیشتر بخوانید


وی عنوان داشت: شروع به کار برداشت غلات با تعداد ۱۲ دستگاه کمباین در سطح شهرستان آغاز گردیده و تا اواخر مردادماه عملیات برداشت ادامه خواهد داشت، که در این راستا ۱۰ دستگاه کمباین بومی و بیش از ۵۰ دستگاه کمباین مهاجر از استان‌های فارس، خوزستان و اصفهان در عملیات برداشت مکانیزه غلات در طول دوره برداشت در سطح شهرستان مشارکت خواهند نمود و تحت نظارت اکیپ‌های برداشت از نظر فنی و بهداشتی بازرسی شده و کارت معاینه فنی جهت تخصیص سهمیه سوخت و ادامه فعالیت در منطقه دریافت می‌نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجن یادآور شد: در حال حاضر ۲ مرکز خرید کارخانه آرد خوشه زرین (قطب صنعتی بروجن) و کارخانه آرد زاگرس (سه راهی بلداجی) در راستای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان آماده خرید گندم و خدمت رسانی به کشاورزان عزیز می‌باشند. 

رحمانی همچنین اضافه کرد: فرایند خرید تضمینی در این مراکز زیر نظر کارشناسان فنی جهاد کشاورزی، جهت کنترل کیفی محصول و پیگیری مطالبات کشاورزان تا پایان فصل خرید انجام می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار