مراسم جشن عید غدیر به سه زبان برای ملیت‌های مختلف در اصفهان برگزار شد.

 جشن بین المللی غدیر همزمان با عید ولایت با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و مهمانان داخلی و خارجی به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی در مجموعه فرهنگی آموزشی علی بن ابیطالب (ع) اصفهان برگزار شد.

عضو شورای عالی جشن بین‌المللی غدیرگفت: توسعه مبانی اسلام و شیعه‌شناسی از طریق زبان در میان گروه‌های مختلف و به ویژه قشر جوان از اهداف برگزاری این مراسم بود.

زهره قاری افزود: قشر نوجوان و جوان در ارتباط فرهنگ دینی و اسلامی خود، با جوانان دنیا نیز باید از طریق زبان‌های خارجی مختلف ارتباط برقرار کرده و این فرهنگ را به اشتراک بگذارند.

او با بیان اینکه در حال حاضر حتی برخی از طلاب و دانشجویان خارجی در حال تحصیل در کشور ما شناخت درستی از ایرانیان ندارند خاطرنشان کرد: ارتباطات فرهنگی متقابل و پایدار میان دانشجویان، طلاب و دیگر اقشار ایرانی و خارجی حاضر در این جشن شکل می‌گیرد.

قاری  با اشاره به حمایت نهاد‌های مرتبط از برگزاری این جشن اضافه کرد: مشکلاتی برای دعوت از مهمانان و انتقال آن‌ها از قم و تهران به اصفهان داشتیم که  با مساعدت سپاه رفع شد، اما دیگر نهاد‌ها و ارگان‌ها حمایت چندانی از برگزاری این مراسم نداشتند.

عضو شورای فرهنگی جشن غدیر اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه زبان باید در بستر فرهنگ ارائه شود اظهار داشت: تلاش ما این است که از هر یک از زبان‌های خارجی در قلمرو و چارچوب فرهنگ دینی استفاده کنیم چراکه از مهم‌ترین کاربرد‌های زبان، بحث انتقال مفاهیم دینی است.

محمدرضا حضوربخش افزود: اینگونه محافل در تهران و قم بسیار برگزار می‌شود، اما با وجود افراد مسلط به زبان‌های مختلف چینی، روسی، فرانسه و ... جای آن در اصفهان خالی است و اغلب فعالیت‌ها به شکل پراکنده برگزار می‌شود.


او ادامه داد: کمک به ایجاد خاستگاه و مامنی برای دانشجویان رشته‌های زبان، زبان آموزان نوجوان و جوان، دانشجویان دانشگاه‌ها یا مؤسسه جامعه المصطفی بعنوان یکی از اهداف برگزاری این جشن است تا هم گروه‌های خود را یافته و بهتر بتوانند اهداف فرهنگی، آموزشی و تبلیغی خود را در یک گروه منسجم دنبال کنند.

حضور بخش با بیان اینکه سخنرانی‌ها این جشن در ارتباط با جمعیت شناسی شیعیان و به زبان‌های مختلف ارائه شد، ادامه داد: این مراسم بصورت زنده و لایو هم پخش شد و از طریق رایزنی با جوامع شیعی خارج از ایران از جمله مراکز اسلامی و شیعی در آمریکای لاتین، کانادا، آمریکا و مراکز مهمی شیعی در انگلستان و استرالیا استقبال به نسبت خوبی از برنامه بعمل آمد.


او گفت: افق و زاویه دید ما محدود به فضای داخلی کشور نیست و با برنامه ریزی و برگزاری این جشن به صورت بین‌المللی بدنبال این هستیم تا مخاطبان از طیف‌های مختلف حضور داشته باشند.

منبع : ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.