قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: محوریت برنامه طرح‌های آستان قدس رضوی در بزرگداشت عید غدیر متناسب با سیره امیرالمومنین علیه‌السلام بوده و توجه به محرومان را در اولویت قرار داده‌ایم.

مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی رسیدگی به محرومان را یکی از ویژگی‌های بارز امام علی علیه‌السلام و الگویی شاخص برای همگان برشمرد و گفت: در کتاب ابن‌سینای زمان که حاوی زندگی‌نامه و خاطرات علامه جعفری است، خاطره‌ای به نقل از خود ایشان ذکر شده که به حضورشان در یک مراسم جشن شب عید غدیر اشاره دارد که در شمال تهران و با حضور جمعی از بزرگان و رجال لشکری و کشوری برپا بوده است. هر چند علامه جعفری شخصا مخالف شرکت در چنین مراسمی بود، اما با اصرار مدعو در این جمع حاضر می‌شود و اتفاقات به گونه‌ای رقم می‌خورد که یک سید وارسته، این پیام را به همه مهمانان آن جشن می‌رساند که اگر قصد و نیت‌تان بزرگداشت نام حضرت علی علیه‌السلام است، به جای برپایی چنین جشن‌هایی، پیرو واقعی راه آن امام باشید و به سراغ محرومان بروید، همین تلنگر مسیر زندگی تعدادی از حاضران در آن مراسم را تغییر می‌دهد و یقین حاصل می‌کنند که آن سید بزرگوار، بی‌دلیل در جمع آن‌ها حاضر نشده بوده است.

او افزود: از این دست روایات، توصیه‌ها و خاطرات بسیار است و به همین دلیل تولیت معزز آستان قدس رضوی و خادمان این بارگاه ملکوتی نیز یکی از برنامه‌های محوری خود در ایام عید غدیر را رسیدگی به محرومان در راستای پیروی از سیره مولای متقیان تعیین کرده‌اند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اقدامات ابتکاری آستان قدس رضوی به مناسبت عید غدیر خم اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از تاکیدات مکرر تولیت آستان قدس رضوی این است که این عید اکبر را با نشاط هر چه بیشتر برگزار کنیم، امسال همزمان با این عید بزرگ چندین اقدام ابتکاری در مجموعه آستان قدس رضوی طراحی شده است که به تقویت نشاط عمومی و همدلی در جامعه کمک کند.

رحمتی اطعام با اشاره به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سراسر کشور را یکی از مهم‌ترین این اقدامات بیان کرد: این اقدام با مشارکت کانون‌های خدمت و خیران، در روز عید غدیر خم انجام می‌شود و با استعانت به مولای متقیان، جمع کثیری از محرومان و احسان پذیران و همچنین مجاورین حضرت در شهر مشهد نیز از این سفره احسان با برکت بهره‌مند خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.