برقراری تاکسی هوایی در منطقه آزاد ماکو

معاون عملیات هوانوردی فرودگاه بین المللی منطقه ازاد ماکو از برقراری تاکسی هوایی و آموزش خلبانی هواپیما‌های فوق سبک در این منطقه آزاد خبر داد.

معاون عملیات هوانوردی فرودگاه بین المللی منطقه ازاد ماکو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به مانور پیشرفته‌ترین هواپیمای آموزشی کشور در فرودگاه منطقه آزاد ماکو از برقراری تاکسی هوایی و آموزش خلبانی هواپیما‌های فوق سبک و پاراموتور، پاراگلایدر و کایت در منطقه آزاد ماکو خبرداد.

کاپیتان صداقت گفت: با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، راه‌اندازی تاکسی هوایی (ایرتاکسی) و برقراری پرواز آموزشی طی توافق با بخش خصوصی در این منطقه در دست پیگیری است.

وی افزود: ایر تاکسی یا تاکسی هوایی اصطلاحی است که برای انواع هواپیما‌های تک موتوره و دو موتوره با ظرفیت کم ۲ الی ۱۹ نفره و در مسیر‌های کوتاه و فرودگاه‌های خارجی نزدیک انجام شود..

این مسئول اضافه کرد: فعال‌سازی ایرتاکسی‌ها موجب ارتباط بهتر بین فرودگاه منطقه آزاد ماکو و فرودگاه‌های استان‌های همجوار و حتی شهر‌های کشور‌های همسایه می‌شود و در نهایت به اقتصاد کمک خواهد کرد.

وی از اقدام سازمان منطقه آزاد ماکو برای آموزش خلبانی هواپیمای یک موتوره (فوق سبک)، پارا موتور، پاراگلایدر و کایت خبرداد و اظهار کرد: در نظر داریم مرکز آموزش صنعت هواپیمایی را در منطقه آزاد ماکو با همکاری مرکز فناوری و نوآوری سازمان منطقه آزاد ماکو راه اندازی کنیم تا ضمن آموزش خلبانی زمینه پرورش استعداد‌های نیروی انسانی منطقه برای ورزش‌های هوایی را فراهم آوریم.

 معاون عملیات هوانوردی فرودگاه بین المللی منطقه ازاد ماکو خاطرنشان کرد: توسعه هوانوردی عمومی با هواپیما‌های سبک و کوچک با عنوان “ایرتاکسی” در فرودگاه‌هایی ار جمله فرودگاه ماکو می‌تواند به توسعه و رونق منطقه کمک کند و البته ایرتاکسی، جزو برنامه‌های دولت بوده و اکنون در مسیر عملیاتی شدن قرار دارد.

به گفته حسین گروسی، مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، پیش نویس توافقنامه ایجاد منطقه آزاد مشترک میان ترکیه و ایران به امضا رسیده‌است و با امضای نهایی منطقه و بازار مشترک بین دو کشور ایجاد خواهد شد. از طرف دیگر راه‌اندازی هاب خدمات هوایی نیز به فعالان اقتصادی برای مراودات بیشتر کمک خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.