اطعام بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نیازمند به مناسبت عید غدیر

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی گفت: طرح «اطعام رضوی، سفره‌های علوی» با محوریت طبخ بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار پرس غذا در سراسر نقاط کشور است که در نقاط محروم توزیع می‌شود.

جعفر رئیسیان‌زاده معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی با بیان این که بنیاد کرامت رضوی برای این روز‌های خجسته سه برنامه محوری تدارک دیده است، گفت: یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها طرح «اطعام رضوی، سفره‌های علوی» با محوریت طبخ بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار پرس غذا در سراسر نقاط کشور است که در شب، روز و شام عید سعید غدیر خم در نقاط محروم استان‌ها و به ویژه در حاشیه شهر مشهد توزیع خواهد شد.

مشارکت مردم با آستان قدس

او افزود: مساجد، تشکل‌های مردمی، کانون‌های فرهنگی و مجالس روضه‌های خانگی نقاط مختلف کشور در اجرای این طرح با بنیاد کرامت رضوی و کانون‌های خدمت استان‌ها مشارکت می‌کنند و برای این میزبانی، بخشی از ملزومات و مواد اولیه طبخ غذای توسط آستان قدس رضوی و بخشی به همت خیران و عموم مردم تأمین می‌شود.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: آستان قدس رضوی با تأمین برنج یارانه‌ای، گوشت رایگان، ظرف یکبار مصرف رایگان و دیگر اقلام مورد نیاز، مجموعه‌های مشارکت کننده در این اقدام خیرخواهانه را یاری خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود با مشارکت خیران و عموم مردم، تعداد غذای توزیعی به مناسبت عید غدیر، تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار پرس نیز افزایش پیدا کند.

دعوت‌نامه زیارت برای هزار نفر از سادات رضوی

رئیسیان‌زاده بیان کرد: در این دهه مبارک ۱۰۰۰ زائر که جزو سادات رضوی منتسب به خاندان امام رضا (ع) و همچنین سادات احسان‌پذیر جرو دهک‌های اقتصادی پایین، از سراسر نقاط کشور میهمان آستان قدس و زائر امام هشتم (ع) می‌شوند.

او تصریح کرد: تشرف پنج روزه این زائران از چند روز پیش آغاز شده و هر روز ۱۰ کاروان از استان‌های مختلف وارد مشهد می‌شوند و تمامی ملزومات این سفر از جمله حمل‌ونقل، اسکان و پذیرایی، توسط مدیریت امور زائران بنیاد کرامت رضوی، به بهترین شکل ممکن تأمین خواهد شد.

عیدانه غدیر برای ۳۰۰ خانواده سادات مشهدی

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی سومین طرح ویژه این بنیاد به مناسبت دهه ولایت را اهدای بسته‌های معیشتی و رفاهی به ۳۰۰ خانواده سادات احسان پذیر ساکن مشهد برشمرد و تاکید کرد: این اقدام با تاکید تولیت آستان قدس رضوی و به منظور کمک به تأمین نیاز‌های این خانواده‌ها با توجه به شرایط اقتصادی در دستور کار قرار گرفته و خادمان رضوی با مراجعه به درب خانه این سادات، عیدانه غدیر را تقدیم آن‌ها می‌کنند.

رئیسیان‌زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه طبق رسم دیرینه ایرانیان، در روز عید غدیر خانواده‌های سادات در منازل خود میزبان مردم می‌شوند، تلاش شده با اهدای این بسته‌های معیشتی، امکانات میزبانی این سادات از مهمانانشان را تأمین کنیم تا منازلشان شور و حال شب و روز عید را داشته باشد.

او افزود: این بسته‌ها شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، ۳ کیلوگرم گوشت قرمز، محصولات پروتئینی، ماکارونی، شکر، روغن، حبوبات، شیرینی خشک، شکلات، سه نوع میوه فصل و یک کارت هدیه به مبلغ ۱۲ میلیون ریال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.