رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال بیش از ۲۵ هزار تن گیلاس در استان تولید شده که از این میزان بیش از ۱۰ هزار تن به کشور‌های مختلف صادر شده است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: صادراتی بودن محصول گیلاس آذربایجان‌غربی یکی از مهمترین ویژگی تولید این محصول است و روسیه و کشور‌های حوزه خلیج فارس نیز عمده‌ترین خریداران گیلاس استان هستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون سه هزار و ۷۰۰ هکتار باغ گیلاس در آذربایجان‌غربی داریم که از این مقدار سه هزار و ۵۰۰ هکتار آن بارور است ضمن اینکه این استان جایگاه چهارم کشور و بعد از استان‌های تهران، خراسان رضوی و قزوین را در تولید این محصول دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: شهری ارومیه، اشنویه، خوی و بوکان بیشترین باغ گیلاس استان آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص دادند و با توجه به جوان بودن باغات گیلاس استان، در سال‌های آتی میزان تولید این محصول در آذربایجان‌غربی ارتقا پیدا می‌کند.

وی در خصوص ویژگی‌های گیلاس اشنویه نیز گفت: استفاده از ارقام خوب مانند تک‌دانه، شرایط مناسب آب و هوا، خاک غنی و مناسب و ارتفاع بالا از سطح دریا باعث شده که یکی از مرغوب‌ترین انواع گیلاس‌های کشور در اشنویه تولید شود.

شهبازی ادامه داد: ارقام گیلاسی که در این شهرستان کشت می‌شود شامل تکدانه‌ای مشهد، خوشه‌ای، زرد دانشکده، سفید ارومیه و نوع محلی به نام (خومالی) است که این نوع گیلاس مزه و کیفیت عالی و خواهان زیادی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.