رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور گفت: مفاخر قابلیت مصادره شدن به نفع دیگران را ندارند و ما باید ازآن‌ها صیانت کنیم.

محمود شالویی گفت: انجمن آثار مفاخر فرهنگی کشور در دولت جدید با یک ترکیب متفاوت و به شکل جدی پای کار است تا زمینه صیانت از مفاخر فرهنگی و هنری را فراهم کند.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور می گوید: اقدامات قابل توجهی در این انجمن برنامه‌ریزی شده تا با موافقت هیئت دولت و همراهی سازمان برنامه و بودجه و پشتیبانی نمایندگان مجلس بتوانیم با اختصاص بودجه مناسب یادبودها و بزرگداشت‌ها را از عالمان و مفاخر داشته باشیم و در کنار آن انتشار آثار آنها نیز به صورت مناسب و مطلوب انجام شود.

به گفته او، بزرگراه فرهنگی حکمت سهروردی در محور زنجان – همدان در حال راه‌اندازی است تا در قالب این منطقه ویژه فرهنگی بتوان معرفی شخصیت‌های ممتاز فلسفی را با ابعاد معرفتی و حکمی شاهد بود.

شالویی گفت: در همه استان‌ها چنین ظرفیتی وجود دارد که ما آمادگی داریم با توجه به چهره‌های شاخص و مفاخر ارزشمند استان‌ها زمینه راه‌اندازی منطقه ویژه فرهنگی و طراحی المان‌ها و یادمان‌ها را انجام دهیم تا زمینه انتقال ارزش‌های این مواریث ارزشمند به نسل‌های آینده فراهم آید.

او در ادامه می گوید: در سال‌های گذشته در استان‌هایی نظیر همدان، سمنان، زنجان، چهارمحال بختیاری، فارس، خراسان جنوبی و امروز نیز در اردبیل شاهد راه‌اندازی انجمن آثار مفاخر فرهنگی هستیم و امیدواریم در قالب این انجمن بتوانیم حمایت‌های لازم را از این گنجینه‌های عظیم معرفتی داشته باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.