مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: از مهرماه سال قبل تاکنون ۲۷۹۷ مگاولت آمپر در بخش پست شبکه تحت نظارت این شرکت ظرفیت‌سازی شد.

محمود دشت‌بزرگ گفت بعد از فروکش کردن گرما و عبور موفقیت‌آمیز از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۱، عملیات ایجاد ظرفیت جدید در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد با سرعت بیشتری ادامه پیدا کرد.

او می‌گوید: با تسریع در انجام پروژه‌هایی که از سال‌های قبل عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده بودند و تعریف پروژه‌های جدید متناسب با آنالیز و نیاز شبکه به تقویت، از مهرماه سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۷۹۷ مگاولت آمپر ظرفیت‌سازی صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ارزش سرمایه‌گذاری این ۱۸ پروژه ۳۷.۶۶۰ میلیارد ریال بوده است، برخی از این پروژه‌ها با همکاری بخش خصوصی به سرانجام رسیده و هماهنگی و بهره‌برداری از آن‌ها به عهده این شرکت خواهد بود.

به گفته دشت‌بزرگ این پروژه‌ها که یک اقدام مهم در تقویت زیرساخت‌ها محسوب می‌شوند، باعث رفع افت ولتاژ در مناطقی از شبکه که مشکلاتی داشته و پایداری بیشتر شبکه برق را در دو استان خوزستان و کهگیلویه وبویراحمد خواهند شد.

او می‌گوید: تامین برق مورد نیاز صنایع که کمک کننده رونق اشتغال و افزایش تولید است از دیگر اهداف افزایش ظرفیت شبکه انتقال و فوق توزیع تحت نظارت شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بوده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.