حجت‌الاسلام امینی با بیان اینکه تنویر افکار عمومی مهمترین وظیفه رسانه است، گفت: منافع و مصالح مردم با حفظ اخلاق در اولویت فعالیت رسانه‌ها قرار گیرد.

حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در نشست هم‌اندیشی صاحبان رسانه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود گفت: رسانه‌ها با حفظ اخلاق در راستای تقویت ایمان و امید واقعی به مردم تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه عملکرد رسانه می‌تواند فرصت و تهدید باشد، ابراز کرد: رساندن واقعیت‌هایی که جامعه از ندانستن آن آسیب می‌بیند از رسالت‌های اصلی رسانه‌ها است.

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: مواقعی نیز رسانه بنا بر حکمت، مصلحت و منافع مردم در برخی موضوع‌ها از جمله مسایل امنیتی و طبقه‌بندی شده سکوت می‌کند.

وی ادامه داد: وقتی موضوعی که نباید نشر داده شود، منتشر می‌شود به جای تنویر، تشویش افکار عمومی به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام امینی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی برای تحقق شعار سال «مهار تورم، رشد تولید» باید در دستور کار رسانه‌ها باشد، اظهار کرد: این فرهنگ‌سازی بخشنامه‌ای نانوشته از سوی رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه تقویت ایمان و امید مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، ادامه داد: اگر پایه‌های ایمان و باور‌ها آسیب ببیند دشمنان از آن برای پیشبرد اهداف خود سوء استفاده می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.