ازدواج نیاز بشر است؛ زیرا انسان همانند دیگر موجودات هستی به شکل جفت و زوج آفریده شده است.

الهی دامادیت یا عروس شدنت را ببینم! این دعای پدربزرگ ها و مادربزرگ ها برای نوه‌های خودشان بوده است. همان جوانان دختر و پسری که ازدواج کردن، تشکیل زندگی مشترک و در نهایت فرزنددار شدن آرزوی تک تک آن هاست. به قول معروف ازدواج شتری است که در خانه هرکسی می نشیند! اما این روزها به اصطلاح منتظر بودن آمدن این شتر خوشبختی برای بسیاری یک آرزو شده است. وجود مشکلات اقتصادی در جامعه یکی از مهمترین علل و موانع در تشکیل زندگی مشترک و در ادامه آن تمایل به فرزندآوری است.

ازدواج نیاز بشر است؛ زیرا انسان همانند دیگر موجودات هستی به شکل جفت و زوج آفریده شده است.

تنها تفاوتی که بین انسان و دیگر موجودات می‌توان در این زمینه یافت آن که انسان در انتخاب و اختیار زوج بسیار آزادتر است و شرایط به گونه‌ای برای او رقم خورده است که بتواند شخصی را که به نظر وی کفو و هم شان اوست انتخاب کرده و برگزیند.

شتری که در خانه همه می خوابد!

امروزه به دلیل شرایط اقتصادی و چشم و هم چشمی‌ها شرایط ازدواج برای برخی از جوانان سخت شده است.

ازدواج و اشتغال شاه کلید حل مشکل جوانی جمعیت

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: اگر مسئولان می‌خواهند مشکل جوانی جمعیت و فرزند آوری برطرف شود اول باید مسئله ازدواج و اشتغال را حل کنند.

 وی افزود: ازدواج دیرهنگام و یا ترک ازدواج، عفت، حیا و جمعیت را در جامعه تهدید می‌کند و باید زمینه ساز ازدواج آسان در جامعه باشیم.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر ضرورت ترویج ازدواج آسان و سبک زندگی مومنانه اضافه کرد: هجمه فرهنگی می‌خواهد ازدواج را کم رنگ کند در حالی که باید با ترویج ازدواج آسان و سبک زندگی مومنانه مانع تبعات سنگین این هجمه شویم.

شتری که در خانه همه می خوابد!

نکونام ادامه داد: ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) است باید الگویی برای ازدواج‌ آسان باشد.

وی اظهار داشت: مهریه، جهیزیه و مخارج سنگین و شروط سخت را باید تا جایی که می‌توان نادیده گرفت و ازدواج آسان و با دقت را در جامعه رونق داد.

ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج آسان و تحکیم بنیان خانواده 

محسن حسین‌میرزایی معاون استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ترغیب جوانان به ازدواج می‌تواند از اصلی‌ترین راهکار‌های تحکیم بنیان خانواده باشد.

وی فرهنگ‌سازی برای ترویج ازدواج آسان بین جوانان را ضروری اعلام و تأکید کرد: در این راستا تبیین فایده‌های ازدواج به‌موقع جوانان و پرهیز از مخالفت با برخی ازدواج‌ها در دستور کار خانواده‌ها قرار گیرد. 

حسین‌میرزایی اضافه کرد: تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان موظفند برای اجرای طرح‌های مرتبط با تحکیم بنیان خانواده تلاش کنند.

وی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط با ازدواج آسان و تحکیم بنیان خانواده در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و گفت: افزایش جمعیت یکی از مهم‌ترین شاخص‌های امنیت و اقتدار هر جامعه و کشور به‌شمار می‌رود.

چهارمحال و بختیاری رتبه اول کشور را در سازش بین زوجین دارد

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم آشنایی بیشتر زوجین با زندگی مشترک و برگزاری کارگاه‌های قبل از ازدواج اظهار داشت: کمیته ازدواج و تعالی خانواده باید طرح مشاوره اجباری قبل از ازدواج را تهیه و راهکار‌های توسعه این آموزش‌ها را بررسی کند.

وی، مهمترین اصل در خصوص اجرای طرح جوانی جمعیت را فرهنگسازی دانست و گفت: این مهم در راس برنامه‌های استان قرار گرفته است و در ادامه تقویت می‌شود.

حیدری افزود: استان چهارمحال و بختیاری در برقراری سازش بین زوجین در آستانه طلاق دارای رتبه اول کشوری است.

وی، اشتغال جوانان را از موضوعات مهم مرتبط با جوانی جمعیت عنوان کرد و افزود: با توجه به نرخ بالای بیکاری در استان می‌طلبد تا با ایجاد اشتغال و فرصت شغلی برای جوانان موانع فراروی ازدواج آن ها را از میان برداشت که در این خصوص رسالت دستگاه‌هایی نظیر صمت، شهرک‌های صنعتی، جهادکشاورزی و میراث فرهنگی بیش از سایر دستگاه‌هاست.

شتری که در خانه همه می خوابد!

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اعطای به موقع تسهیلات و مشوق‌های فرزندآوری و ازدواج، تامین مسکن، اقدامات فرهنگی و پرداخت ۱۰۴ درصدی تسهیلات از جمله اقداماتی است که سبب شده این استان در شاخص‌های جوانی جمعیت در وضعیت بهتری قرار گیرد.

حیدری اضافه کرد: اصل ساده زیستی در فرهنگ ایرانی اسلامی بسیار با اهمیت و مورد تاکید است بنابراین توجه به زندگی با سبک اسلامی به ویژه در زمینه ازدواج، سبب آسایش و آرامش می‌شود.

گرانی، توقعات بالای جوانان و فانتزی سازی‌های ذهنی از مفهوم ازدواج همگی دست به دست هم داده‌اند تا این امر مهم و البته پربرکت، در ذهن جوانان به غولی ترسناک تبدیل شود.

نحوه زندگی و زیست افراد امروزی با گذشتگان خود بسیار فرق کرده، نیازها متفاوت شده و بحران‌های جدیدی در این مسیر شکل گرفته‌است.

امروزه که مشکلات اقتصادی، اجتماعی و روحی در جامعه بیداد می‌کند، انتخاب درست در زمینه ازدواج بسیار سخت‌تر شده است. آمارهای طلاقی که روز به روز رو به بالا دارد، ترس از ازدواج را به جان جوانان انداخته و آن‌ها را از انجام این مهم باز می‌دارد.

جهادی به نام تهیه جهیزیه برای زوج‌های نیازمند

جاسم محمدی فارسانی گفت: تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند از رویکرد‌های مهم کمیته امداد است که در طول سال و همزمان با مناسبت‌های مختلف تهیه و توزیع می‌شود.

وی افزود: جهیزیه های اهدایی شامل لوازم ضروری زندگی از جمله یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و جاروبرقی است.

شتری که در خانه همه می خوابد!

محمدی اضافه کرد: همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) ۳۲۲ سری جهیزیه میان نوعروسان استان چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

وی ادامه داد: پارسال بیش از ۸۰ هزار جهیزیه با کمک کمیته امداد، نهاد‌های انقلابی و مردم نیکوکار به نوعروسان نیازمند اعطا شد.

چهارمحال و بختیاری رتبه هشتم کشوری پرداخت تسهیلات ازدواج را به خود اختصاص داد

موعود بنیادی‌فرد مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت:  این استان ۱.۳۴ درصد از کل وام‌های اعطایی در زمینه ازدواج در کشور را در سال ۱۴۰۱ به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه این استان در پرداخت تسهیلات ازدواج رتبه هشتم کشوری را کسب کرده است، اظهار کرد: میانگین پرداخت تسهیلات ازدواج در کشور ۸۳ درصد در سال گذشته بود که این عدد در چهارمحال و بختیاری ۸۷ درصد است.

بنیادی‌فرد با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۷۴۳ نفر در این استان متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند، گفت: از این تعداد ۱۱ هزار و ۹۹۲ نفر موفق به دریافت تسهیلات در این حوزه شده‌اند.

شتری که در خانه همه می خوابد!

تا زمانی که خودتان را نشناسید و مسیر زندگی را به طور مستقل پیدا نکنید، برای داشتن ازدواج خوب و زندگی مشترک رضایت بخش، خودتان را با دیگران مقایسه کرده و بر اساس علایق آن ها برای زندگی تان تصمیم می گیرید.

امروزه ازدواج کردن مسئله ای پیچیده ای شده است و عوامل متعددی بر روی آن تاثیر می گذارد، جوانان به دنبال راهی هستند تا ازدواج آسانی داشته باشند در این زمینه می توانند از روانشناس کمک بگیرند تا موانع پیش روی را تشخیص دهد و برای حل آن راهکارهایی را در نظر بگیرد و همچنین آگاهی در خصوص ازدواج آسان را افزایش دهد.

گزارش از نگار شیخ پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۰۱:۱۷ ۲۴ تير ۱۴۰۲
دولت محترم چرا شما خودتون برای ازدواج آسان کاری نمیکنید فقط بلدید به مردم بگین آسون بگیرید. بابا اصلا میگیم مهریه هیچ، همون لوازم ضروری که برای زندگیشون میخوان بخرن خدا تومن پولشه. شما چرا قیمتارو پایین نمیارید؟ شما چرا به فکر مستاجرین بنده خدا نیستین؟ هرسال که این مستاجرا میخوان همون خونشونو قراردادشو تمدید کنن اون صاحبخونه ی بی وجدان خداتومن میکشه رو کرایه و پول پیش
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۱۵:۴۱ ۲۳ تير ۱۴۰۲
ما آسون میگیریم ولی دولت و حکومت با گرونی پی در پی هی سخترش میکن
Iran (Islamic Republic of)
غفار ""
۱۵:۲۰ ۲۳ تير ۱۴۰۲
موفق و موید باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۳ تير ۱۴۰۲
تمام هزینهای ازدواج رو دوش ما پسرای هرمزگانیه.از خرج خواستگاری.تا مراسم عقد.و عروسی.و لباس.و طلا.و ماشین.و تالار..غذا.شیرینی.و جهزیه.و خونه.و وو...تمام اینا باید ما پسرای هرمزگانی تهیه کنیم.شماها باید کلاتونو بندازین بالا ک جهزیه با دختره تو شهرتون.هه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۳ تير ۱۴۰۲
پشتوانه ای که کشور برای خانم ها درست کرده باعث و بانی بیشتر مشکلات اقتصادی فرهنگی طلاق بی مهری و عاطفه نابودی خانواده و در نهایت اجتماع میباشد درست مثل بودچه و پول کشور که نمیدانند کجا باید شارژ شود
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۰:۳۹ ۲۳ تير ۱۴۰۲
الله اکبر براین حماسه ای که خلق کردم
وای جی خخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۳ تير ۱۴۰۲
حاج آقا من عاشق همکارم شدم ولی با این تورم نمیشه زندگی کرد شما باید اون دنیا اگر وجود داشته باشه با این همه ظلمی که بهمون میکنید باید پاسخگو باشید والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۳ تير ۱۴۰۲
باید گفت: پاشیدن رنگ سیاه بر بخت جوانان
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۸:۵۵ ۲۳ تير ۱۴۰۲
جوانها پیر شدند ، سر پیری و معرکه گیری ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۳ تير ۱۴۰۲
برای شروع زندگی تازه اگر کار داشته باشی حداقل چند صد میلیون پول لازم داره. اینقدر شعارررررررر ندید خستمون کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۲۳ تير ۱۴۰۲
قانون ضد انسانی مهریه رو بردارین که آمار ازدواج افزایش پیدا کنه ، من مرد و مردهای دیگه وقتی می بینیم که هر کاری می کنید برای رفع مشکل دخترا در مسیر ازدواجه مثل حذف بخش هایی از جهیزیه که همونم بعد ازدواج مرد باید براشون بخره . به حرفای مفت شما گوش نمی دیم ، فقط به خانمها توجه می کنین انگار اصلا مرد آدم نیست حق و حقوق نداره ... خب یه دفه بگید دنبال ازدواج لزبین ها تو ایران هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۸ تير ۱۴۰۲
باشه برداشته بشه مهریه ولی حق طلاق حضانت خروج کشور وهم ب خانمها بدید روی چشم!!!
Iran (Islamic Republic of)
arminZ
۰۱:۵۷ ۲۳ تير ۱۴۰۲
گرانی بیداد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۲۳ تير ۱۴۰۲
سه تا پسر دارم اولی ازدواج کرده ۵ال۶ پيش دومین سومین ماندم به‌ خدا نه درآمدی نه پولی سن‌شان داره بالا میره ازدواج ساده توانم نیست درآمدی فقط شده بخوره نمیر خداوند کسی که جلو ازدواج را سخت کرده از آتش جهنم نجات پیدا نکن با این گرانی بیکاری توی روستا زندگی میکنیم حتی ازدواج ساده مثل خرید این کالاها جدید که شما دنبال می‌کنید نه نه ساده برای خرید یخچال ساده از آن قدیمی‌ جاروبرقی نباشه جارو دستی يا چرخ گوشت نباشه که الان کسی توان خریدن گوشت نداره آنم نباشه طلا نباشه که گرم خدا تومن پول هست ساده ساده نمی‌توانیم برای پسرانم جمع جور کنم فقط دعای از من ساخته هست یه میگم خدا ریشه ظالمان را سرنگون کند همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۲۳ تير ۱۴۰۲
غفار ۱۰:۳۱ عاشقتم با اون نظرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۲۳ تير ۱۴۰۲
انشالله هر چی خیره
United States of America
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۳ تير ۱۴۰۲
با این گرونی مگر میشه ازدواج کرد
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۰۰:۰۳ ۲۳ تير ۱۴۰۲
نمیشه دلاور... زن بگیریم بچه بیاریم بعد بچه یه چیزی بخواد، بهش بگیم اونو بر ندار چون پول نداریم. نه این نوع زندگی شایسته منه ایرانی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۰۰:۰۳ ۲۳ تير ۱۴۰۲
نمیشه دلاور... زن بگیریم بچه بیاریم بعد بچه یه چیزی بخواد، بهش بگیم اونو بر ندار چون پول نداریم. نه این نوع زندگی شایسته منه ایرانی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۳ تير ۱۴۰۲
دیگه چقدر آسون بگیریم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۲ تير ۱۴۰۲
مثلا چ آسانی ها؟؟؟‌ هر چقدم جشن نگیرن اجاره خونه وسایل برقی میدونید چقد گرونه پس مطلب بیخود نزنید
Brazil
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۲ تير ۱۴۰۲
بی شرافت های که فقط از اول تا آخر پست و مقام دارند ماهی ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیون در ماه حقوق دارند باید ذره ذره نابودشان کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
اگر میشه آسان ازدواج کرد وادامه زندگی دادخود دولت هزینه ازدواج وهزینه های زندگی زوجین را پرداخت کند سرمایه دارتر از دولت نداریم واگر دولت نتواند دیگر هیچ جوانی چنین توانایی نخواهدداشت
Iran (Islamic Republic of)
فرزند ایران
۱۷:۵۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
سلام.
یکی از دلایل بی تمایلی به ازدواج قطعا مسائل اقتصادی هست و شکی هم نیست.
اما یک مشکلی هم وجود داره که زیاد جدی گرفته نمیشه. این مشکل اینکه که دختران ممکلت ما به ازدواج به عنوان یک بیزینس و کار تجاری نگاه می کنن. این موضوع باعث افزایش آمار طلاق شده. در این شرایط دیگه آقایی حاضر نیست قدم جلو بذاره. پس همه چی رو گردن مسائل اقتصادی نندازیم. دختران ممکلت هم اهل زندگی نیستند. الان آمار داریم که یک دختر جوان حداقل 3 بار طلاق گرفته و با مهریه ای که داره می گیره، صاحب منزل شده و یه ماشین زیر پاش انداخته و با مردان و پسران نامحرم در ارتباطه!!! اینا هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۲ تير ۱۴۰۲
خودتون خط فقر رو گفتید 30 میلیون تومن !!! کسی که زیر این مبلغ درآمد داره و ازدواج کنه ظلم کرده و یه نفر دیگه رو بدبخت کرده! اسم این عشق و زندگی نیست اسمش نامردی و خودخواهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۲ تير ۱۴۰۲
من طلاق گرفتم دفعه بعدم ازدواج نمیکنم چون خودمم اضاف هستم واجازه نمیدم کسی دیگه توی این دنیا بدنیا بیاد چون شرایط اقتصادی خوب نیست بعدشم اگه بتونم شکم خودمو سیرکنم هنر کردم تا چ برسه یه بچه ای بیاد دنیا مثل خودم عقده هزارتا چیز تو دلش بمونه همون بهتر مجردبمیرم تا یکی مثل خودم بباد دنیا بدبختی کنم خوشبختش میکنم اگه توی اين دنيا نیاد همون بهتر!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۲ تير ۱۴۰۲
ازدواج دیرهنگام و یا ترک ازدواج، عفت، حیا و جمعیت را در جامعه تهدید می‌کند به من چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
من که مجردی ترجیح میدم ولی واگذارتون میکنم به خدا انشاالله اگر آخرتی وجود باشه حقمونو ازتون میگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۲ تير ۱۴۰۲
چرا بیگاری اجباری (سربازی) حذف نمی‌شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۲ تير ۱۴۰۲
پارسال همین تایم حقوق بازنشستگی ۶ ت میدادن بهمون، یه بسته اب معدنی رو میخریدم ۲۴ ت، امسال حقوق رو کردن ۸/۵ ، اب معدنی رو میخرم ۴۷ تومن، نمیدونم من تو یه زمونه دیگه زیست میکنم یا این مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۲ تير ۱۴۰۲
اب معدنی نخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۳ تير ۱۴۰۲
خب آب معدنی نخور عمو مگه مجبوری
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۰۱:۳۳ ۲۴ تير ۱۴۰۲
بابا حالا آب معدنی نخور والا
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۵:۰۵ ۲۲ تير ۱۴۰۲
الهی دامادیت یا عروس شدنت را ببینم! این دعای پدربزرگ ها و مادربزرگ ها برای نوه‌های خودشان بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۲ تير ۱۴۰۲
فقط عاقبت بخیری و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
شما باید می نوشتید آسان بگیریم و اقتصاد را رونق دهیم. چرا مسئولان وضعیت اقتصاد را درست نمی کنند؟ اول اقتصاد کشور را درست کنید . کدام جوان با این وضعیت اقتصادی و تورم می تواند ازدواج کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۲ تير ۱۴۰۲
بانک صادرات از ما ۸ تا ضامن میخواد برا وام ازدواج .
تااااااامام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۲ تير ۱۴۰۲
برو تجارت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۱ ۲۲ تير ۱۴۰۲
باشگاه خبرنگاران لطفا در این زمینه مقالات بیشتری بگذارید
وسعی کنیداین فرهنگ رابه تدریج در ذهن مسوولین ،
بسترسازی کرده ،طوریکه به صورت یک خواسته ی عام از
مسوولین درآمده وما شاهد نوعی تحرک وجنب وجوش
در آمده واز خمودی وسکون این موضوع به صورت پویا وماندنی
در امده وکم کم با استفاده از ظرفینت دست گاه ها وخلاقیت
مسولین متعهد شاهد پیشرفت خوبی در امر ازدواج واشتغال
جوانان باشیم وهر تیر نا امیدی که دشمنان دراین موضوع حساس بر
این مهمترین بدنه ی کشور بخواهند وارد کنند به لطف وقوه ی الهی
خنثی گشته وتیر زهر آگینشان را خداوند بر خودشان برگردانده
وبارقه ی امید و شادابی جامعه ی ما را در برگیرد.انشاله
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۴۰ ۲۲ تير ۱۴۰۲
جوانها پیر شدند ، احتیاج به ازدواج ندارند ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
احسنت گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۳:۲۷ ۲۲ تير ۱۴۰۲
درضمن دخترخوب هیچ چی نمیخواد "*
زیرسنگ هم زندگی میکنه "*
تاآخرآخرش "*
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۲ تير ۱۴۰۲
آقا من ازدواج کردم شکر خوردم تو رو خدا یه کاری کنید به دوره مجردیم برگردم خدایااااا عفو کن منو برگردون به دوره مجردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۲ تير ۱۴۰۲
تا تورم هست تا بی عدالتی تا روش مردم سبک زندگی دختران. پسران عوض نشه تا ازدواج آسان گرفته نشه تا دولت و مسولان به
فکر خودشان هستند نه ازدواج صورت نمی گیرد و اگر بشه ۵۰ تا ۶۰ درصد طلاق یعنی هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
حاجی جان هر چه قدر هم آسان بگیریم حداقل با دلار پنجاه هزار تومنی نزدیک یک میلیارد تومن هزینه برمیداره حالا شما بگید با حقوق هشت نه میلیونی آن مبلغ کی جمع میشه حالا بگذریم مبلغ اجاره خانه هم سر به فلک کشیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۲ تير ۱۴۰۲
کمترین ازدواج کشور مال سمنانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۲ تير ۱۴۰۲
چون فهمیده هستن سمنانیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۳ تير ۱۴۰۲
واقعاخوشم اومدازسمنانیا چقدربافرهنگن درک شعورشون خیلی بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۲ تير ۱۴۰۲
دیگه کسی به این راحتی ازدواج نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۲ تير ۱۴۰۲
انشالله خوشبخت شوند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۹ ۲۲ تير ۱۴۰۲
برید بابا دلتون خوشه
بزارین این نسلمون منقرض بشه
بهتر از این زندگی نکبتیه اخه اینهمه تورم ...
اینهم زندگیه ما داریم ،همش شرمندگی ، نداری ، ما دغدغه نان شب داریم شما از چی حرف میزنید فقر غذایی در خونواده ها بیداد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
دخترا خیلی زرنگ شدن به این راحتی دوم به تله نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۲ تير ۱۴۰۲
اصلاً خواستگار چندانی هست که بخوان بله بگویند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۲ تير ۱۴۰۲
شکرخدا مسولین خوب برا جوان‌ها آسونش کردن همه چی گل بلبل ارزونی ایجاد کار مسکن ارزان !!!شکرخدا دیگه هیچی کم نداریم فقط آمار طلاق آمده پایین !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۲ تير ۱۴۰۲
گوشمون از این حرفا پره پول نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۲ تير ۱۴۰۲
ازدواج باید شرایط اقتصادی با ثبات باشه
بعدشم برداشتن مهریه - که خیلی چیز مزخرفیه برای مرد ها ...
باید تقسیم دارایی خریداری شده بعد ازدواج انجام بشه چرا یه جون اول زندگی 100تا سکه بره زیر دین کسی که معلوم نیست به هم بخورن بتونن با هم زندگی کنن با نه.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۳ تير ۱۴۰۲
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۲ تير ۱۴۰۲
تنها تفاوتی که بین انسان و دیگر موجودات می‌توان در این زمینه یافت آن که انسان در انتخاب و اختیار زوج بسیار آزادتر است و شرایط به گونه‌ای برای او رقم خورده است که بتواند شخصی را که به نظر وی کفو و هم شان اوست انتخاب کرده و برگزیند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۲ تير ۱۴۰۲
خطاب به همۀ اونهایی که میگن "چرا ازدواج نمیکنی؟" یه مفهومی هست به اسم "اورد ناشتا". پیشنهاد میکنم برید درباره‌ش مطالعه کنید. اگه به بیرون گود وایسادن و "لنگش کن" گفتن باشه، ننه بزرگ منم اینو بلده. وجودشو دارید، بیاید وسط گود، تو این وانفسای اقتصادی یه سنگی از جلوی پای جوونها بردارید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۲ تير ۱۴۰۲
خدایا شکرت، از بین این همه نظرات یه آدم عاقل هم به چشمم خورد، نون پدر و شیر مادر حلالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۲ تير ۱۴۰۲
خواهشأ از این پست ها نزارید ملت اعصاب ندارن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۲ تير ۱۴۰۲
مثلا چطوری آسان بگیرن وقتی یه یخچال مزخرف شده 50 تومان یه دونه فرش نمیخوان یه فرگاز ایرانی قیمتش 20م چطوری آسان بگیریم اگه دیگه مثل عصر حجر بشه که داره میشه ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۸ تير ۱۴۰۲
فک کنم منظورشون اینکه ک باید تو غار زندگی کنی باید یخچال اجاق گازو این جورچیزها نباشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۲ تير ۱۴۰۲
سهم منو از بیت المال بدین تا ازدواج کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
راست میگی با نون دونه ای ده هزار تومان اون دنیا باید پاسخگو باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
بیا پایین سرمون درد گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۲ تير ۱۴۰۲
به نظرم ازدواج آسان خیلی بیشتر خصوصاً در صداو سیما باید تبلیغ بشه وبهتره به صورت هفتگی دراین مورد باید درصداوسیما با حصورکارشناسان برای مردم بحث بشه.درجال حاضر خیلی از جوانان ازترس مخارج تن به ازدواج نمیدن باید بت رسم و رسومات دست وپاگیر شکسته شود.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۰:۴۶ ۲۲ تير ۱۴۰۲
خودتون همه چیزوسخت کردیدخیلی ازکشورای پیشرفته همه بخچال ندارن اول زندگی فقط یه اجاق گازلازمه بایه آب گرم کن یاشوفاژ
تازه میشه بدون آب گرم کن هم زندگی کردباهمون یه اجاق گاز""" یه کم بدون آب گرم کن زندگی سخت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۲ تير ۱۴۰۲
میشه بپرسم کدوم کشور پیشرفته حتی یخچال هم ندارد؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۲ تير ۱۴۰۲
بدون آبگرمکن هم میشه زندگی کرد نه اصلن بدون خونه هم میشه . نه نه اصلن بدون لباس هم میشه اتفاقا تو پارک میخوابیم و از فضای باز لذت میبریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
چی رو اسون بگیریم نه که دنیارو واسه جوانان گل و بل بل کردین بیچاره کردین جوانان رو نمیتونن نون بخورن انتظار چی دارین از ما جوانان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۲ تير ۱۴۰۲
وام ازدواج باید دو برابر بشه
البته نه برا سیستان بلوچستانیا که ده برابر حد طبیعی زاد و ولد میکنن و مملکت رو برا خودشون ورداشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۲ تير ۱۴۰۲
آسان گرفتن هم چند صد میلیون تومان هزینه داره چ. اینقدر شعار ندید خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۲ تير ۱۴۰۲
امروزه به دلیل شرایط اقتصادی و چشم و هم چشمی‌ها شرایط ازدواج برای برخی از جوانان سخت شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۲ تير ۱۴۰۲
اونی که باید ازدواج کنه می کنه اونی هم که باید مجرد باشه مجرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۲ تير ۱۴۰۲
ازدواج نیاز بشر است؛ زیرا انسان همانند دیگر موجودات هستی به شکل جفت و زوج آفریده شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۲ تير ۱۴۰۲
بله ولی آیا این انسان به خانه و مسکن و کار و درآمد و.... برای ازدواج نیاز ندارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۲ تير ۱۴۰۲
ولی همین نیازو آزمون سلب کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۲ تير ۱۴۰۲
هم اکنون این نیاز به یک حسرت تبدیل شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
آره. لی وقتی پول نیست دیگه نیازنیست یکی دیگه مثل خودمون توبدبختی غلت بخوره!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۲ تير ۱۴۰۲
من شاغل بودم ولی نتوانستم ازدواج کنم الان بازنشسته هستم باماهی ده میلیون که حتی عوض کردن ماشین هم برایم سخت است امروز برای زندگی به درآمد حداقل ماهی صدمیلیون نیاز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
اول مشکل کار را حل کنید.سربازی هم رفتم ولی بیکارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۲ تير ۱۴۰۲
داداش من سربازی رفتن ماهی بیست میلیون میگیرم ولی هیچ وقت ازدواج نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۲ تير ۱۴۰۲
باید از سختگیری های دولت اول شروع شود. دادن وام ازدواج با هزاران سختی.نبود اشتغال یا وام انتقال متناسب تورم و گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۲ تير ۱۴۰۲
خدا ازتون نگذره ...طرف جواب مثبت داد مسکن از کجا روزی و دستمزد کجا جهازیه کجا ...با یه چادر تو پارک زندگی مشترک رو آغاز کن سخت نیست ... دستشون جلو مردم دراز بشه بد نیست .. ضامن های وامشون برن زندون بد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۹:۲۸ ۲۲ تير ۱۴۰۲
چه کسی میتواندخرید لوازم نو را برای مزدوجین بشکند؟ آقا چه اشکالی دارد که ما از لوازم مستعمل برای تشکیل زندگی استفاده کنیم؟ اصولا چرا باید وام خرید لوازم از بانک بگیریم؟ مگر یخچالی که بازسازی و تعمیر شده و هیچ اشکالی ندارد چه گلی به سر آدمها نمیزند که آکبندش میزند؟ یا هر وسیله ای دیگر که با سلامت تضاد نداشته باشد. شما یک زوج افریقایی خوش اندام و خوش اقبال را بیاور و به آنها وسایل دست دوم تمیز بده بیین ازدواج میکنند یا نمیکنند؟ چرا؟ چون آنها قانع هستند. آقا ما چرا فرزند زمانه خود نباشیم؟ بله که البته کسی که دستش به دهانش میرسد قصر طلا به زوج جوان هدیه کنند. ولی امروز روز باید هزینه ها را کم و کمتر کنیم. معما چون حل شود آسان شود.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۲ تير ۱۴۰۲
با این طرز فکرت یه همسر دست دوم پیداکن و بازسازیش کن و باهاش ازدواج کن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۹:۵۰ ۲۳ تير ۱۴۰۲
همان یک مثبت برای من کافیست. پول خرید لوازم را هزینه کنید برای خانه دار کردن زوجهای جوان. بابا صرفه جویی هنره. یخچال 50 میلیون. ولی وقتی آکبندشو باز کردی اگر قصد فروش داشته باشی میگذارندش سر ترازو قیمت آهن قراضه از شما میخرند. دویست میلیون قیمت آماده سازی زمین اینطور صفر میشود و زوج جوان یک قدم بزرگ رو به جلو می افتند. حالا جنس نو بهتره یا دویست میلیون بدهکاری؟
Iran (Islamic Republic of)
hoo
۰۸:۵۵ ۲۲ تير ۱۴۰۲
مگه اینکه جوانان مغزخرخورده باشن تن به ازدواج بدن نه کار دارن نه مسکن نه دلخوشی نه چیزهای دیگه هرچی جمعیت کمتزندگی بهتر
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۰:۵۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
اتفاقامغزخرباعث میشه تواقع انسان بالابره وبیخودی بهانه بگیره وهمش بگه این کمه اون کمه چرادولت اینجوری چرااونجوریه چراوچراهای الکی که همش ازخودن مغزخرایجادمیشه ........
.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۲ تير ۱۴۰۲
واقعیت
من به عنوان یه فردی که 5سال اززدواج کردم اصلا پیشنهاد نمیکنم کسی ازدواج کنه با این شرایط اجاره مسکن و خرج زندگی-تمام
Germany
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۳ تير ۱۴۰۲
مردک غفار ، یا خیلی فکر میکنی خوشمزه ای یا اینکه خیلی ساده لوح و قلیل العقلی.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۰:۳۴ ۲۳ تير ۱۴۰۲
واقعیت چی توبه عنوان چی؟قدیم آب گرم کن نبودماشین لباس شویی نبودیخچال وغیره نبودوملت راحت وباخوشی زندگی میکردن ""
الان خودشون نمیگن مااززندگی ماخودمون میتونیم راحت وخوب مثل قدیم زندگی کنیم ولی اززندگی خوب متنفریم
واقعیت اینه "
بیخودبنام واقعیت حرف نزن "
Iran (Islamic Republic of)
Milad
۰۸:۵۲ ۲۲ تير ۱۴۰۲
شما تورم و گرونی و ثابت نگه دارید اونوقت ببینید کی ازدواج نمیکنه همین لبنیات هفتگی گرون میشه چه برسه به لوازم خونه

با حقوق ۷ میلیون حتما حتما ازدواج میکنم
یه جوری گرونی و تورم شده که منه مجرد خرج خودمو به زور درمیارم به زور میتونم پس انداز کنم پس اندازم فایده ای نداره ن میشه ماشین گرفت ن کاری میشه انجام داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۲ تير ۱۴۰۲
ازدواج اسان چه صیغه ای هست مگر انسان چند بار متولد و می میرد چرا بخاطر حکومت داری غلط شماها مردم باید زجر بکشند میخواهید مثله قرون وسطی بریم تو غار زندگی کنیم یک واحد اپارتمان حداق 6 میلیارده یک یخچال 50 میلیونه یک دست ظرف چینی 6 میلیونه برید بخدا نفساتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۰:۵۲ ۲۲ تير ۱۴۰۲
زجر چیه بیخودشلوخ ملوخ میکنی چرا یه کم سختی بکشید چی میشه مگه سختی برای بشرمفیده همش راحتی نمیشه
راحتی زیاد درست نیست اصلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۲ تير ۱۴۰۲
خدایا آخر و عاقبت همه را ختم بخیر کن
United States of America
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۲ تير ۱۴۰۲
البته معدرت میخوام اینجور گفتم دولت محترم
United States of America
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۲ تير ۱۴۰۲
در ی صورت میش ازدواج اسان گرفت اونم اینکه کلید بانک ملی مرکزی رو بدن به بابا عروس یا بابا داماد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۲ تير ۱۴۰۲
آمریکا موندی چیکار بیا کشور و بساز تونیستی کشور لنگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
دیگه کار از ساده گرفتن و چیزی نخریدن و حذف مراسمات و تجملات گذشته. الان یه سقف ساده 50 متری بالا سره یک زوج جوان در محلات جنوب شهر تهران حداقل 250 ملیون پیش و 5 ملیون ماهیانه کرایشه. حد اقل 10 میلیون هم خرج مایحتاج زنده ماندن ماهیانه آنهاست. (هزینه های درمان و دندانپزشکی و یک سرماخوردگیه ساده که با بیمه بالای 200 هزار تومان هزینه بر می دارد هم فاکتور میگیریم) این زوج امسال را که به انتها بردند ساله آینده حده اقل 100 میلیون روی پول پیششان و دو میلیون و پانصد روی کرایه شان اضافه می شود و دولت هم افزایش حقوق 20 درصدی برای آنها اعمال میکند. با احتساب دریافتیه ماهیانه 25 ملیون هم باز این زوج توان دوام آوردن در مقابله این افزایشه روزانه هزینه های زندگی را نخواهند داشت. بعد شما بشینید برای فرزند آوری و ازدواج آسان
Iran (Islamic Republic of)
M
۰۸:۴۳ ۲۲ تير ۱۴۰۲
آموزش رابطه و حل مشکل صفر ، اصلاح قوانین ظالمانه و ناکارامد با جامعه امروز صفر ، اصلاح مشکلات اقتصادی صفر ، جمع کردن بساط قانون ضد بشری مهریه صفر اونوقت انتظار دارید ازدواج صورت بگیره !اقدام باید از سمت مسئولین صورت بگیره نه مردم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۲ تير ۱۴۰۲
بعضی دختر این دوره آزادی که میخواد ، مهریه سنگین که میخواد ، کار خونه که نمیکنه ، بچه هم که نمیاره ، کلی پول لباس و آرایش کردنش و بیرون رفتنش ، خرجی و سربازی و ... که همش رو دوش پسره ولی مزایای استخدامی برا دخترهاست ، با این شرایطی که دولت و فرهنگ ما ساخته چرا پسر باید زیر بار ازدواج بره
United States of America
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۲ تير ۱۴۰۲
ی یخچال فریزییییی الان شده ۵۰ میلیون همی یک ماه پیش عروسی واسه بچم گرفتم ۸۰۰ میلیون خرج شد واسه نوم هم ۴ ماه پیش عروسی گرفتیم اونم ۸۰۰ میلیون شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۲ تير ۱۴۰۲
عه نه بابا ازون پرچمت معلومه داستانت چیه دقیقا ۸۰۰ میلیون برای بچه و نوت خرج کردی چه جالب هزار تومن هم اینور اونور نشده عروسی دوتاشونم یه جا میگرفتی خرجت کمترمیشد جالب تر ازین اینه که چطور بچت و نوت سنو سالشون یکیه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۲ تير ۱۴۰۲
خودت یه بار بخون نظرتو ببین اصلا میفهمی چه نوشتی با اون پرچمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
از پرچم معلومه که از آمریکا پیام میدی..شماها که میگین آمریکا شغل و کار و پول درآوردن زیاده
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۰:۳۱ ۲۲ تير ۱۴۰۲
یخچال چیه یخچال به چه درد میخوره بدون یخچالم میشه زندگی کردخیلی ازکشورهای پیشرفته جهان اصلا یخچال ندارن قرارنیست که همه یخچال داشته باشن غذاروبه اندازه مصرف بخرن بخورن بره ..... خلاص ماشین لباس شویی هم تاچندین سال لازم نیست تلویزیونم که چیزی پخش نمیکنه تلویزیونم لازم نیست جاروبرقی که اصلا نیاز نیست
فقط وفقط "" یه اجاق گاز لازمه که چیزی بپذیم بخوریم بره ...... خلاص ...... بیخودی سخت میگیریدبیخودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۲ تير ۱۴۰۲
بچت یه ماه پیش عروس شده نوت 4ماه پیش نوه ات از بچه ات بزرگتره!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۲ تير ۱۴۰۲
آمریکا گرون حساب کردن باهات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۳ تير ۱۴۰۲
الهی آمین
Germany
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۳ تير ۱۴۰۲
غفار جان خدا بذارتت تو اولویت
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۲۱:۴۹ ۲۳ تير ۱۴۰۲
پروفسور، مگه تو آلبانی هم اجازه ازدواج می دهند؟ 800 میلیون خرج عروسی بچت شده؟ صد رحمت به چوپان دروغگو و جد و آبادش که همچین خالی بندی ای نکرد؟
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۲ تير ۱۴۰۲
اینایییی که شما میگین همش کشک باد هواست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۳ تير ۱۴۰۲
دروود
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۲ تير ۱۴۰۲
واقعا اگه راست میگنین میخواین مردم میخواین دخترها پسرها ازدواج اسان بی دق دقه داشتن باشنا جناس ارزون کنید ۲۰ میلیون دختر مجرد داریم ۲۰ میلیون جووووون مجرد داریم دوتا از این ۲۰ میلیون دختر مجرد دختر خودم
Iran (Islamic Republic of)
حسین محمدزاده
۰۸:۴۶ ۲۲ تير ۱۴۰۲
ما رو به غلامی قبول میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۲ تير ۱۴۰۲
تنها تفاوتی که بین انسان و دیگر موجودات می‌توان در این زمینه یافت آن که انسان در انتخاب و اختیار زوج بسیار آزادتر است و شرایط به گونه‌ای برای او رقم خورده است که بتواند شخصی را که به نظر وی کفو و هم شان اوست انتخاب کرده و برگزیند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۲ تير ۱۴۰۲
یه قلم کاغذ بردار جهیزیه مادر بچه ها رابنویس بعد قیمتشون را به نرخ روز بنویس جمع بزن اگه جهاز دخترات خیلی بیشتر از این اقلام میشه خودتون هم مقصرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۲ تير ۱۴۰۲
کاهش ازدواج در کشور فقط مربوط به مشکلات اقتصادی نیست

مشکلاتی مثل :
بیگاری اجباری پسر ها (سربازی)
توقع بالای بعضی دختران که خواستگار دکتر و پروفسور تا ویلا و ماشین میلیاردی می‌خواهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۳ تير ۱۴۰۲
همین شما اگه خواستگار هم بیاد واست دخترت 1000 تا سکه و خونه و ویلا و شاسی بلند و شیربها می خوای. چیزایی که همین الان تو زندگی خودت نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۰۱:۲۵ ۲۴ تير ۱۴۰۲
دولت محترم فقط میگه ازدواج‌ آسان اگه به حرف زدنه که من خیلی قشنگ تر میتونم از این حرفا بزنم. شما چیکار کردین که الان توقع ازدواج آسان دارین؟ قیمت لوازم خونه رو اوردین پایین؟ قیمت یه جهیزیه خیلی معمولی در حد ضروریات میدونید چقدره؟ به داد جوونا برسین فقط حرف نزنید، یه فکری به حال این قیمت‌های سرسام آور بکنید. این مستأجرا گناه دارن. چرا کاری نمیکنید بعضی این صاحب خونه های بی وجدان که خیلی هم زیادن هر سال خداتومن رو پول پیش و کرایه نکشن؟ بچه های خودتون هم ازدواج آسان کردن یا اینا فقط برای مردم بیچارس؟