همزمان با سراسر کشور ۳۰ هزار داوطلب کنکور سراسری در پنج رشته تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان خارجی با یکدیگر رقابت می کنند.

نماینده تام الاختیار در برگزاری آزمون های سازمان سنجش در استان البرز گفت: از بین داوطلبان البرزی ۶۰ درصد دختر و ۴۰ درصد هم پسر بودند که در ۵۳ حوزه در شهرستان های کرج، فردیس، نظرآباد و اشتهارد برای ورود به دانشگاه تلاش می کنند.

عباس کریمی افزود: آزمون ریاضی و انسانی صبح روز چهارشنبه ۱۴ تیر، آزمون هنر عصر روز چهارشنبه ۱۴ تیر، آزمون تجربی و زبان صبح و عصر روز پنج شنبه برگزار می‌شود.

او افزود: از داوطلبان کنکوری درخواست دارم که به هیچ عنوان در جلسه آزمون ابزار الکترونیکی با خود نیاورند؛ چرا که به منزله تقلب است. همچنین، مشکلات کارت ورود به جلسه کنکور تنها در باجه‌های رفع نقص باید برطرف شود.

نماینده تام الاختیار اجرای آزمون‌های سازمان سنجش گفت: داوطلبی که در نوبت اول کنکور دی شرکت کرده، می‌توانند در نوبت دوم کنکور تیرماه هم شرکت کنند. کریمی گفت: اواخر مرداد ماه داوطلبان نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ باید نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند و اسامی پذیرفته شدگان نهایی در نیمه دوم شهریور اعلام می‌شود.

با برنامه ریزی های انجام شده، آزمون ورود به دانشگاه در سال ۲ بار برگزار می شود و داوطلبانی که نتوانستند در آزمون دیماه سال گذشته موفق شوند می توانند در آزمون بعدی که تابستان سال ۱۴۰۲ برگزار می شود شرکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.