وزارت‌ خارجه:

مسئولیت کلیه ابعاد ربایش چهار دیپلمات کشورمان در لبنان برعهده رژیم صهیونیستی است

وزارت خارجه در بیانیه‌ای تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مسئولیت کلیه ابعاد ربایش چهار دیپلمات کشورمان در لبنان را متوجه رژیم صهیونیستی می‌داند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت چهل و یکمین سالروز ربایش چهار دیپلمات کشورمان در لبنان بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه آماده است: چهل و یک سال از ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی آقایان سید محسن موسوی، احمد متوسلیان، کاظم اخوان و تقی رستگار مقدم در کشور لبنان که در آن زمان تحت اشغال رژیم صهیونسیتی بود، توسط مزدوران این رژیم می‌گذرد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به همین مناسبت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان و ابراز همدردی با خانواده‌های معزز ایشان، تاکید می‌کند این حادثه داری ابعاد مختلف حقوقی، سیاسی و انسانی است که در بیش از چهار دهه‌ گذشته همواره مورد اهتمام و ‎پیگیری دستگاه سیاست خارجی بوده است، اما متاسفانه تا به امروز، با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های گسترده سیاسی و حقوقی با دولت لبنان و نهاد‌های بین‌المللی و حقوق بشری، متاسفانه به دلیل عدم مسئولیت پذیری رژیم صهیونیستی و عاملان دخیل در این ربایش و از بین رفتن بسیاری از شواهد و مستندات با گذشت زمان طولانی و بی مسئولیتی و عدم اقدام جدی و موثر از سوی نهاد‌های ذی‌ربط بین‌المللی، تلاش‌های صورت گرفته برای تعیین سرنوشت دیپلمات‌های کشورمان بی نتیجه مانده است.

بدون شک، با توجه به اینکه این حادثه در زمان اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستی به وقوع پیوسته است، طبق اصول و قواعد حقوق بین‌الملل به ویژه کنوانسیون‌های ۱۹۴۹ ژنو که در آن تصریح شده است که در طــول دوران اشــغال، قــوای اشــغالگر در برابــر مــردم آن ســرزمین، دولــت آن کشــور و اشــخاص ثالــث بــرای برقــراری نظــم عمومــی و حفــظ جــان و مــال مسـئولیت دارنـد، جمهوری اسلامی ایران مسئولیت کلیه ابعاد این ربایش و اقدام تروریستی را متوجه رژیم صهیونیستی و حامیان آن می‌داند و از نهاد‌های مسئول بین‌المللی و حقوق بشری درخواست دارد تا با پذیرش مسئولیت‌های حقوقی و انسانی خود در این زمینه، اقدامات لازم را برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی و پاسخگو کردن این رژیم به همکاری حداکثری در زمینه روشن شدن سرنوشت این عزیزان به عمل آورده و زمینه مجازات عاملان این جنایت و ناقضان حقوق بین‌الملل بویژه حقوق دیپلماتیک را فراهم آورند.

همچنین از دولت دوست و برادر لبنان نیز انتظار دارد در ادامه مساعی خود، در هر دو بعد داخلی و بین‌المللی، اقدامات موثر سیاسی و حقوقی را برای کمک به تعیین سرنوشت دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی انجام دهد.

وزارت امور خارجه در پایان بار دیگر تاکید می‌کند که همچنان مجدانه به اقدامات خود برای پیگیری موضوع تا تعیین سرنوشت دیپلمات‌های ربوده شده خود در لبنان ادامه خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مبارز _ احمد متوسلیان
۰۳:۲۹ ۱۵ تير ۱۴۰۲
بدون شک ، آدم فروشان رذل نفوذی داخلی به مجازات سختی خواهند رسید.
Ireland
Amir
۱۶:۳۰ ۱۴ تير ۱۴۰۲
فقط انتقام که جگر ما رو خاموش میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۳۵ ۱۴ تير ۱۴۰۲
مسئولیت بر عهده دولت میزبان یعنی لبنانه و بعد اون که در شرایط معلوم اجازه تردد به مسیری که داخلش هر احتمالی وجود داره می ده.
Ireland
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۴ تير ۱۴۰۲
هر دیپلمات قیمتش یه میلیارد دلاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۴ تير ۱۴۰۲
سرنوشتشون معلومه. دستگیر و شکنجه شدن بعد هم اجسادشون رو دفن کردن همین. غرامت به چه درد خانواده هایشان می خورد یا محکوم شدن رژیم صهیونیستی به چه درد خانواده‌هایشان میخورد؟
باید انتقام گرفت همین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۴ تير ۱۴۰۲
انتقام های سخت!!!
یک بار برای همیشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۴ تير ۱۴۰۲
اشتباه منفی دادم فقط مخالف مرگ این عزیزان هستم شاید اسیر باشند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۴۸ ۱۴ تير ۱۴۰۲
خخخخ استخوان این بدبخت ها خاک شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۴ تير ۱۴۰۲
رئیس فالانژها راست راست داره اونجا میگرده بگیرید بیاریدیش ببینیم با دیپلمات های ما چیکار کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۴ تير ۱۴۰۲
اسرائیل یا تکلیف دیپلمات‌های ما رو روشن میکنه یا هر روز منتظر دریافت سهمیه موشک اش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۱:۰۹ ۱۴ تير ۱۴۰۲
یکی مرد جنگی به از صد هزار. چی دادیم چی گرفتیم؟ کنوانسیون ژنو را رعایت کردیم؟ ما برون در چه کردیم که درون خانه آییم؟ اسارت داریم تا اسارت. شماره صلیب را هیچ اسیری حتی در روز محشر فراموش نمی کند با آن همه هول و بلاهایش. حاشا و کلا. نتها چیزی که تسکین درد یک اسیر بما هو هست فقط تنهاییست و بس. هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد. جناب عزراییل چرا مرا فراموش کردی؟ بیا مرا ببر جایی که آنجا باده را از بالا بریزند. اینجا هر کس دروغ نگوید ننگ بر پیشانی اش میکوبند. نو پرابلم.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۰:۱۷ ۱۴ تير ۱۴۰۲
ای وای بر اسیری کز یاد رفته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
خداترس
۱۰:۱۴ ۱۴ تير ۱۴۰۲
ما هم از دستگاه قضایی و امور خارجه درخواست پیگیری تا روشن شدن موضوع ربایش این عزیزان را داریم مگر یک خانواده چقدر عمر دارد تا به انتظار روشن شدن وضعیت عزیزش بنشیند . دستگاههای خارجی اگر می خواستن کاری بکنن تا حالا کرده بودن خودتان کاری بکنید زیرا می توانید . مثل خودشان رفتار کنید تا حساب دستشان بیاید .
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۹:۴۲ ۱۴ تير ۱۴۰۲
کار عملی بکنید ، یک اهرم فشار ایجاد کنید و این تبادل اسرا را مطالبه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۴ تير ۱۴۰۲
الهی عظم البلا
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۹:۱۷ ۱۴ تير ۱۴۰۲
سلام درهرحالت اینان برای وطن وناموس ایرانی جان برکف شده بودندخدایی اینگونه کم کاری درموردمشخص شدن وضعیت آنهاکه برای من هم وطن چه رسدبه اشک وچشم به راحی مادرانشان درست نیست...۱
Italy
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۴ تير ۱۴۰۲
مسائل مهم تر واسه پیگیری هست اونارو انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۸:۳۹ ۱۴ تير ۱۴۰۲
رژیم اشغالگر صهیونیستی واقعا یک رژیم غیر انسانی و بی قانون و متجاوز و کودک کش است و تنها زبان زور میفهمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۴ تير ۱۴۰۲
یا معذرت خواهی میکنن و جبران میکنن یا منتظر موشک بارون باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۴ تير ۱۴۰۲
هر جا هستند خدا حفظ شون کنه و به وطن بر گرددند الهی آمین
آخرین اخبار