مدیرکل صمت لرستان در خصوص کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز، گفت: این واحد جزو مصوبات سفر رئیس جمهوری است که تامین ارز ۵ میلیون دلاری آن انجام شده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

 بهمن جعفری مدیرکل صمت لرستان در خصوص کارخانه شن و ماسه خاوه توضیح داد: این کارخانه به دلیل وجود معارضان محلی مسایل و مشکلاتی داشت که با دادستان رایزنی و صحبت شد.

او بیان کرد: مقرر شد که موضوع در شورای تامین مطرح شود، همچنین هفته آینده جلسه‌ای در راستای احیا این طرح برگزار کنیم.

مدیرکل صمت لرستان در خصوص آلودگی سیمان دورود نیز گفت: این واحد با گذشت چند دهه فعالیت دارای خطوط تولید فرسوده است، اورهال فیلتر‌ها شروع شده و قرار است تا پایان تیر ماه فیلتر کیسه‌ای و الکترو فیلتر انجام شود.

جعفری تاکید کرد: البته باید یک اقدام اساسی در راستای کاهش آلودگی سیمان دورود انجام شود.

او در خصوص کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز نیز گفت: این واحد جزو مصوبات سفر رئیس جمهوری است که تامین ارز ۵ میلیون دلاری آن انجام شده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل صمت لرستان با اشاره به طرح سیمان خرم‌آباد گفت: این طرح با وجود اینکه مصوبه سفر است، اما مسایل حقوقی دارد و اکنون در اداره تسویه و ورشکستگی قوه قضاییه است.

او بیان کرد: در صورت تعیین تکلیف طرح، هلدینگ‌هایی برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده‌اند.

جعفری در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص کشف ماده معدنی مس در دلفان نیز توضیح داد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی ادعایی مبنی بر کشف ماده معدنی در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار، ما هم هماهنگی‌های لازم را برای اکتشافات توسط وی انجام دادیم.

مدیرکل صمت لرستان گفت:، اما تاکنون گزارشی عملیات اکتشاف ارایه نداده است که بینیم آیا واقعا معدن مسی وجود دارد یا خیر.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: سال گذشته ۲۸۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸، ۵۰۰ میلیارد تومان بانک توسعه صادرات، ۸۰۰ میلیارد تومان از محل رونق تولید و ۲۴۳ از محل زنجیره تامین به واحد‌های صنعتی پرداخت شد.

جعفری با اشاره به اینکه ۲۰۰ معدن در لرستان وجود دارد که که ۱۴۰ واحد آن فعال است، گفت: ۱۳۰۰ واحد صنعتی در لرستان داریم که ۲۱۶ واحد آن تعطیل، ما بقی هم فعال و نیمه فعال هستند که بخشی از آن‌ها واحد‌ها سنگ بری هستند. 

او صادرات سال گذشته استان را ۲۹۴ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: عمده صادرات استان یعنی حدود ۷۹ درصد مواد پتروشیمی، ۱۲ درصد معدن و صنایع، پنج درصد کشاورزی بود.

به گفته مدیرکل صمت لرستان ۹۰ قلم کالا به ۲۹ کشور صادر شده است.

جعفری گفت: سال گذشته میزان صادرات استان نسبت به سال ۱۴۰۰ به دلیل توقف یک ماه پتروشیمی کاهش پیدا کرد.

او میزان واردات استان را، اما افزایشی عنوان کرد و افزود: بخش عمده‌ای از واردات ماشین آلات و تجهیزات بود که نشان دهنده سرمایه گذاری‌های جدید بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ح/ی
۰۹:۰۰ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
چرا کسی پیگیر کارخانه سیمان خرم آباد نیست