استاندار گیلان گفت: ۲۷ طرح سالم سازی دریا در ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی این استان شناسایی شده است.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان درباره آخرین وضعیت ساماندهی سواحل شمال گفت: بعد از دستور رئیس جمهور در خصوص آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا، این امر در سواحل استان انجام و در مرحله نخست نقاط مدنظر توسط دستگاه‌های اجرایی عقب‌نشینی شد.

او به اجرای طرح ساماندهی سواحل در نقاط آزاده شده در سواحل گیلان اشاره کرد و افزود: برای اجرایی کردن گام دوم (ساماندهی سواحل) جلسات متعددی را برگزار و پس از بررسی‌های لازم ۲۷ طرح سالم سازی دریا در ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی استان شناسایی شد.

استاندار با تأکید بر لزوم توجه مردم به حضور در نقاطی که طرح سالم سازی دریا در آن اجرایی شده است، تصریح کرد: چیزی حدود ۷۰۰ هتل آپارتمان، مجتمع‌های گردشگری دریایی و واحد‌های بومگردی در سواحل گیلان وجود دارد. 

به گفته عباسی، بعد از اجرای طرح آزادسازی سواحل، نقاط کم خطر شناسایی و با مشارکت مردم و هلال احمر طرح سالم سازی دریا به بهترین نحو اجرایی شد.

او افزود: در برخی از شهرستان‌ها از جمله رضوانشهر، تالش، رشت، آستارا و چابکسر طرح سالم سازی دریا در نقاط آزاد شده در حال اجرا است و مردم در حال استفاده از این نعمت الهی هستند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان

شناسایی ۲۰۰ نقطه خطرآفرین در سواحل گیلان

استاندار گیلان همچنین گفت: از ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی استان، ۲۰۰ نقطه خطرآفرین شناسایی شده است که مردم حق شنا کردن در این نقاط را ندارند.

عباسی تصریح کرد: به فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها تکلیف کردیم ۲۰۰ نقطه خطرآفرین و ۲۷ نقطه اجرای طرح ساماندهی سواحل را برای مردم با نصب تابلو‌های مشخص کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.