معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران گفت: پلیس در خصوص معاینه فنی دقیقا قانونی را اجرا می‌کند که تمام منفعت آن به خود رانندگان باز می‌گردد.

سرهنگ احسان مومنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: پلیس راهور، بار‌ها در  خصوص اخذ معاینه فنی معتبر توسط  رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرده و تذکرات لازم را داده است و هنگامی که در سطح معابر در حال تردد هستند حتما معاینه فنی داشته باشند.

وی افزود: بار‌ها به این موضوع پرداخته شده است که رانندگان خودرو‌ها اگر  معاینه فنی  ندارند، به هیچ عنوان در  سطح معابر  تردد نداشته باشند.

معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: شاید در ظاهر به نظر برسد که پلیس قانونی را اجرا می کند که خواسته خودش  است، ولی در واقع اینطور  نیست.

سرهنگ مومنی افزود: پلیس در  خصوص  معاینه فنی دقیقا قانونی  را اجرا می‌کند که تمام منفعت آن به خود رانندگان باز می‌گردد.

وی گفت: اگر  وسیله‌ای دارای نقص فنی و ایراد باشد اولین ضرر آن به راننده باز می گردد و راننده متضررمی شود.

سرهنگ مومنی  بیان داشت: مثلا اگر ترمز  وسیله نقلیه‌ای خراب باشد در هنگام ورود به تقاطع و رسیدن به چراغ قرمز اگر قصد ترمز گرفتن داشته باشید و ترمز عمل نکند با چند وسیله نقلیه که در  پشت تقاطع ایستاده اند برخورد کرده و باعث ایجاد خسارات سنگین می شوید.

وی  ادامه داد: اگر چراغ وسیله نقلیه شما خراب  باشد، شب  این خرابی  باعث  می‌شود که وسیله نقلیه دیگری  با شما برخورد نماید.

سرهنگ مومنی  گفت: ما در رانندگی دو اصل مهم داریم، خوب  دیده شدن و خوب دیدن، وقتی که چراغ وسیله نقلیه ما خراب است توسط  دیگران خوب دیده نمی‌شویم، با خودروی ما برخورد می‌کنند و وقتی خودرویی که دچار  نقص  هست و ما نمی‌توانیم ببینیم با عابر  پیاده و وسیله نقلیه جلویی برخورد می‌کنیم و هزینه‌های  زیادی را متحمل می‌شویم.

وی  افزود: اگر  لاستیک خودرو صاف باشد و عاج نداشته باشد  ممکن است حوادثی  را  رقم بزند و هزینه هایی را بوجود بیاورد، می‌توانیم با یک هزینه بسیار کمتری  نسبت به حادثه بزرگتر  اقدام به تعویض  لاستیک‌ها نماییم.

برچسب ها: رانندگى ، پلیس راهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۴ تير ۱۴۰۲
پول معاینه فنی را پرداخت کردم و پشت سر١٠ ماشین ایستادم بخاطر ٢درجه باد لاستیکهای عقب ماشین بیشتر بود خرابی کمک فنر اعلام کرد مردود شد لذا کمی باد لاستیکها را کم کردم و مجددا پول معاینه فنی کمتری پرداخت کردم گفت بیا برو و دیگر بعد از گرفتن پول بار دوم دست از سرم برداشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۴ تير ۱۴۰۲
سلام. خسته نباشید. حقوق من که کارگرم به اندازه تورم اضافه نکرد.اقای وزیرکارایران وماده 41 قانون کار را اجرانکرد.که حقوق من به اندازه تورم اضافه نکرد. درخواست بازنگری شورای عالی کاردرسال 1402 را دارم.دستم به دامنتان وزیر کار ایران را استیضاح کنید.شب درخیابان میخوابم
آخرین اخبار