ویژه برنامه غدیر در استان سمنان برگزار می‌شود/ اجرای جشن کیلومتری

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری ویژه برنامه های عید غدیر در استان خبر داد و گفت: جشن کیلومتری، پویش پرچم و اطعام از محوری ترین برنامه های استان است.

حجت الاسلام عباس عبدالهی درباره برنامه‌های عید غدیر استان سمنان بیان کرد: از هفته قبل جوشش های مردمی در استان آغاز شده و برای برپایی جشن باشکوه عید غدیر خادمان مردم در دستگاه‌های مختلف در حال برنامه‌ریزی هستند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی که در استان سمنان در حال برگزاری است، جمع بندی شده که یکی از آنها پویش پرچم غدیر است، گفت: از سال‌های قبل مردم متدین استان پرچم‌هایی را سر درب منازل و مغازه‌هایشان مزین به نام علی (ع) آویزان خواهند کرد تا ارادت خود را به مولا نشان دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بیان کرد: در بخش مساجد و پایگاه‌های شهری نیز پرچم‌هایی از شهر مقدس قم وارد استان شده و در حال توزیع و فروش بین مردم است.

عبدالهی دومین برنامه شاخص را جشن‌های محله‌ای ویژه غدیر نامید و گفت: سعی کردیم جشن‌های کوچک محله محور را که معمولاً با محوریت مساجد و نوجوانان برگزار می‌شود، حفظ و تقویت کنیم تا برنامه‌های بزرگ مانع برگزاری این نوع جشن‌های کوچک محله‌ای نباشد.

وی با بیان اینکه پویش سفره مرتضی علی (ع) سومین برنامه محوری این ایام در استان سمنان است، افزود: دو برنامه اطعام در قالب این پویش برگزار می‌شود که نخستین آنها طبخ ۱۱۰ دیگ غذا در سمنان و شاهرود خواهد بود که برگزار می‌شود و قالب دوم اطعام خانگی است که در شهرهای بزرگ استان با محوریت مساجد اجرا می‌شود.

برچسب ها: دهه امامت ، عید غدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۴ تير ۱۴۰۲
بنده ایامی از هفته ولایت را در شهر دامغان حضور داشتم متاسفانه آنطوریکه مسئولین استان سمنان نبوده و نیست چون فقط در تقاطع بلوار و چهارراهی که بنام حضرت ولیعصر عج نامگذاری گردیده (چهارشیر سابق) در جنب امامزاده
گویاشهرداری بطور متناوب اقدام به برگزاری جشن و توزیع چای می نماید و متاسفانه در سایر نقاط شهر خصوصا مکان های مهم در مسیر تردد زائرین و مسافرین عبوری از داخل شهر اقدامی در جهت برگزاری جشن غدیر مشاهده نمیشود ،
آخرین اخبار