مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی از توزیع ۱۲ هزار تن انواع نهاده‌های دامی بین دامداری‌های استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

آقای رنجگران اظهار کرد: نهاده‌های دامی به صورت‌های سبوس، کنسانتره، جو، ذرت و کنجاله سویا از سوی اتحادیه دامداران و شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامی استان آذربایجان شرقی تامین و بین دامداران توزیع شد.

وی هدف از توزیع نهاده‌ها را تامین امنیت غذایی، تنظیم بازار و رفع نیاز دامداران و مرغداران و کمک به تولید و افزایش کمی و کیفی تولیدات دام و طیور استان بیان کرد.

آقای رنجگران بر نقش محوری تعاونی‌های روستایی در تامین و توزیع نهاده‌های دامی تاکید کرد و گفت: تشکل‌های تعاونی مرتبط با امور دام استان باجدیت تمام به منظور ایجاد تعادل در بازار و حمایت از تولید کنندگان و کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره وری نسبت به تامین و توزیع انواع نهاده‌های دامی اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۷۰ هزار تن، سال ۱۴۰۱ حدود ۹۸ هزار تن و سال ۱۴۰۰ حدود ۱۳۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی در سطح استان تامین و توزیع شد.

وی همچنین به توزیع ۱۰۳ میلیون و ۵۲۰ هزار لیتر انواع سوخت شامل بنزین، نفت گاز، نفت سفید و روغن، گاز طبیعی و گاز مایع در بین کشاورزان و روستاییان استان از سوی این سازمان اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.