رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بخش کوهین در این استان با توجه به تولید انواع محصولات ارگانیک (طبیعی) کشاورزی نیازمند احداث یک بازارچه است.

محمد حسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست فعالان بخش کشاورزی و عشایری بخش کوهین  گفت: بخش کوهین در این استان با توجه به تولید انواع محصولات ارگانیک (طبیعی) کشاورزی نیازمند احداث یک بازارچه است.

عطایی افزود: بازارچه کشاورزی برای عرضه محصولات دیم که ارگانیک هستند باید در منطقه کوهین راه‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: باید نماد محصول ارگانیک در کوهین را نهادینه کرد؛ مشابه این کار هم اکنون توسط انجمن زیتون قزوین در دستور کار قرار دارد.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ظرفیت‌های کشاورزی بخش کوهین نیازمند تشکیل یک زنجیره برندسازی و بازاریابی است.

عطایی افزود: شورا‌های کشاورزی شهرستان با ریاست فرمانداری‌ها تشکیل شده و در برخی نقاط نیز شورا‌های بخش کشاورزی داریم که این موارد باید در کوهین مورد توجه قرار گیرند.

وی اضافه کرد: آرد عشایری تا حالا متولی نداشته است، اما امسال برای اولین بار سهمیه آرد عشایر را مدیریت کردیم و برای هر خانوار ۱۲ کیلوگرم سهمیه در نظر گرفتیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ظرفیت گردشگری عشایر در کشور نهادینه شده و منابع طبیعی این آمادگی را دارد که برای رونق این مهم در بخش کوهین به ویژه قاقازان حمایت‌های ویژه لحاظ کند.

عطایی افزود: لوله‌های مورد نیاز روستا‌های بخش کوهین در شهرستان قزوین ۵۱ هزار و ۴۰۰ متر است که قرار است در سال جاری با همکاری قرارگاه امام حسن (ع) عملیاتی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار