رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز البرز:

دریافت وجه بابت ارائه کد رهگیری غیرقانونی است

سیاهوشی گفت: هرگونه دریافت وجه بابت ارائه کد رهگیری از سوی مشاوران املاک در این استان غیرقانونی است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز البرز گفت: مشاورین املاک موظف به دریافت کدرهگیری بوده و مالک و مستاجر، خریدار و فروشنده بهتر است قرارداد هولوگرام دار (برچسب تمام نگار) که در سامانه ثبت شده و دارای کد رهگیری باشد را از مشاورین املاک درخواست کنند.

او افزود: دریافت کد رهگیری رایگان است و هزینه ای بابت کد رهگیری از طرفین دریافت نخواهد شد فقط ۹درصد مالیات ارزش افزوده طرفین معامله به حساب دارایی پرداخت می‌کنند.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز البرز گفت: براین اساس برای انجام هر گونه معامله ملکی از قبیل خرید و فروش، یا رهن و اجاره در بنگاه ها ۲ طرف معامله حاضر شده و با اعلام مشخصات ملک مورد نظر و دو طرف معامله این شرایط توسط بنگاه معاملاتی از طریق اینترنت در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت می شود.

او از مردم خواست چنانچه مشاوران املاکی بابت ارائه کد رهگیری مبلغی از آنها دریافت کرده اند می توانند به اداره نظارت و بازرسی اتاق اصناف مرکز البرز مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۶۱۱۷ اطلاع رسانی کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.