قابلیت جدید صفحه کلید Gboard در آیفون برای آسان کردن محاسبات

آیفون در صفحه کلید Gboard خود قابلیت جدیدی را برای آسان کردن محاسبات روزانه اضافه کرده است.

Google Gboard صفحه کلید پیش فرض اندروید است، با این حال، این شرکت آن را در iOS برای کاربران آیفون و آیپد نیز در دسترس قرار داده است. از نظر قابلیت ها، هر دو نسخه اندروید و iOS مشابه هستند، هر دو پیش بینی متن، تصحیح خودکار، تایپ حرکتی و کتابت صوتی را ارائه می‌دهند و گزینه‌های تایپ و سفارشی‌سازی شبیه به هم هستند.
 
با این حال، تفاوت‌هایی بین این دو نسخه وجود دارد؛ یکی از تفاوت‌ها این است که برنامه Gboard در iOS و iPadOS می‌تواند محاسبات را برای شما انجام دهد، قابلیتی که در نسخه اندروید موجود نیست.

برنامه Gboard برای iOS دارای یک ماشین حساب داخلی است

برنامه Gboard در iOS دارای یک ماشین حساب داخلی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به سرعت عملیات‌های اساسی ریاضی مانند جمع، تفریق، تقسیم، ضرب و ... را انجام دهند. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد بدون خروج از برنامه و باز کردن ماشین حساب، محاسبات یکسانی را انجام دهند. 
 
ویژگی ماشین حساب Gboard در iPhone و iPad چگونه کار می‌کند؟

برای این که بتوانید از این ویژگی استفاده کنید، باید مطمئن شوید که دستگاه شما آخرین نسخه برنامه Gboard را اجرا می‌کند. پس از آن، صفحه کلید Gboard را در هر برنامه یا صفحه اصلی باز کنید.
 
شروع به تایپ عدد در نماد ریاضی کنید، به عنوان مثال می‌خواهید ۴۴ و ۶۷ را با یکدیگر جمع کنید، باید ۴۴ + ۶۷ را تایپ کنید و Gboard نتیجه را در زیر نوار جست و جو (در بالای صفحه کلید جایی که کلمه پیش بینی ظاهر می‌شود) نمایش می‌دهد.
 
همچنین می‌توانید روی نتیجه ضربه بزنید تا آن را در قسمت متن وارد و ارسال کنید، آن را با شخصی به اشتراک بگذارید یا آن را در قسمت یادداشت‌ها ذخیره کنید.
 
چرا این ویژگی در اندروید موجود نیست؟

هیچ نشانه روشنی مبنی بر این که چرا گوگل تصمیم گرفت این ویژگی مهم را از نسخه اندروید کنار بگذارد وجود ندارد، با این حال، اگر کاربر آیفون یا آیپد هستید و از صفحه کلید Gboard استفاده می‌کنید، این ویژگی می‌تواند مفید باشد.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار