جشنواره‌ کماچ زرندی روز جمعه همزمان با عید سعید غدیر در آستان مقدس خواجه ابو رضای مطهرآبادِ زرند برگزار می‌شود.

محمد ایزدی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار زرند با اعلام اینکه کماچ زرندی از جمله سوغاتی‌های زرند است که به نام شهرستان زرند به ثبت ملی رسیده، گفت: جشنواره‌ کماچ، این سوغاتی سنتی و پرفایده زرندی‌ها، در روزگاری که متاسفانه استفاده از فست فود‌ها که کمترین ارزش غذایی را دارند و باعث به مخاطره افتادن سلامت شهروندان می‌شود، دارای اهمیت است.

 او افزود: نمی‌توان استفاده از فست فودها را انکار کرد؛ چرا که روز به روز بیشتر در سبد غذایی مردم قرار می‌گیرند و باید در برابر این هجوم، با برنامه ریزی‌های فرهنگی و استفاده از قالب جشنواره‌ها با معرفی خواص و ارزش بالای غذایی خوارکی‌های سالم و پرفایده سنتی، هم باعث استمرار سلامتی شهروندان شویم و هم اهمیت این موضوع در مسیر اقتصاد و ایجاد اشتغال و کارگاه‌های کوچک و بزرگِ تولید کماچ، به شرط تولید با کیفیت و بسته بندی‌های مناسب با بازاریابی می‌توانند سهم خوبی را در تجارت از آن خود کنند.

محمد اسلامی رئیس میراث زرندهم گفت: گردشگری غذایی، از محبوب ترین گونه‌های گردشگری است و در زرند با ثبت ملی غذا‌هایی نظیر کماچ زرندی، چلوگوشت زرندی و سوهان زرندی به صورت انحصاری بحث فعالیت و تولید را برای شهرستان زرند و زرندی‌ها به نوعی تضمین کردیم و اکنون نوبت فعالان غذایی است تا از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

محمودی دبیر اجرایی جشنواره هم گفت: این جشنواره همه ساله، در سالروز عید غدیر در آستانه مقدس خواجه ابو رضا در روستای مطهرآباد به صورت خاص برگزار می‌شود و در کنار اجرای برنامه‌های فرهنگی، بازارچه فروش محصولات صنایع دستی، سوغات و تولیدات بومی محلی هم دایر خواهد شد.

او از فرمانداری، میراث فرهنگی، اوقاف و امورخیریه و تمام دستگاه‌های اجرایی که برای این جشنواره برنامه ریزی کرده اند، قدردانی و از تمام شهروندان برای حضور در این جشنواره دعوت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار