عملیات اجرایی احداث طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در شهرستان نکاء آغاز شد.

اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های توسعه شبکه فیبر نوری FTTx در شهرستان نکا، گفت: این طرح توسط شرکت آسیاتک بعنوان اپراتور منتخب با اجرای بیش از ۵۰ کیلومتر فیبر نوری و اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در شهرستان نکاء آغاز شد.

او افزود: عملیات حفاری اجرای طرح توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها شهرستان نکاء تاکنون به طول پنج کیلومتر انجام شده و سعی ما بر این است تا پایان شهریور ماه دسترسی ۱۰ هزار خانوار این شهرستان به شبکه پرسرعت فیبرنوری فراهم شود.

اعزی گفت: انجام پروژه فیبر نوری در شهر نکا در دو فاز اجرایی، عملیاتی خواهد شد که در فاز نخست حدود ۱۰ هزار خانوار و در فاز دوم ۹۳۵۷ خانوار این شهرستان تحت پوشش شبکه پرسرعت فیبر نوری قرار خواهند گرفت.

او افزود: انجام پروژه نهضت فیبر نوری در مازندران در سایر شهر‌ها نیز در حال انجام مذاکرات نهایی با شهرداری‌ها می‌باشد و هم اکنون اجرای طرح FTTx در استان در شهر‌های نوشهر، رامسر، و ساری نهایی شده است و اپراتورها، پیگیر مجوز‌ها و عملیات اجرایی هستند و به زودی شاهد اجرای این طرح در این شهرستان‌ها خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار