رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ۹۹ درصد اراضی ملی کشور حدنگاری شده است ۱۳۵ میلیون هکتار از عرصه‌های ملی و بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی (معادل۴۰ درصد) کشور حد نگاری شده است.

حسن بابایی گفت: حد نگاری یک راهبرد ملی و مورد تاکید مقام معظم رهبری است که لازمه تحقق این فرمان، صدور سند برای تمامی اراضی و املاک و اجرای صد درصدی حدنگاری است.

او می‌گوید: با وجود کمبود امکانات، خوزستان در حد نگاری اراضی کشاورزی بیش از ۵۰ درصد رشد داشته که عملکرد در این بخش ۱۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

بابایی گفت: خوزستان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است، به همین دلیل ثبت سند اراضی کشاورزی در این استان بسیار مهم است و جزء الویت‌های اول سازمان محسوب می‌شود که حد نگاری اراضی کشاورزی باید تا پایان امسال به ۸۰ درصد برسد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خوزستان گفت: خوزستان با ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار اراضی ملی دهمین استان کشور است، نزدیک به یک میلیون و ۴۷۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور در این استان قرار دارد و استان از نظر اراضی کشاورزی رتبه نخست کشور را دارا است.

محمود بهرسی ادامه گفت: با تمام همه محدودیت‌های استان برای اراضی ملی به میزان ۹۹.۵ درصد سند صادر شده که اراضی (نیم درصد) باقیمانده پس از رفع اختلافات بین منابع طبیعی و اوقاف نیز تثبیت خواهد شد.

به گفته او ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی معادل ۵۰ درصد منجر به صدور سند مالکیت شده است و نزدیک به ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی در شهرستان‌های باغملک، گتوند، ایذه، مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و شوشتر با هماهنگی مجموعه قضایی استان و سازمان بازررسی نیز به زودی تعیین تکلیف می‌شوند.

همچنین در جریان این سفر عملیات اجرایی احداث ساختمان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان با زیربنای پنج هزار متر مربع در اهواز آغاز شد. 

برچسب ها: اراضی ملی ، حدنگاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.