به دنبال هتک حرمت و سوزاندن کلام‌الله مجید در کشور سوئد، کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه شیراز با صدور پیامی این حرکت را محکوم کردند.

اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه شیراز در پیامی، قرآن‌سوزی را عملی جاهلانه و توهین به مسلمانان جهان همزمان با موسم حج، در کشوری که مدعی آزادی بیان و دموکراسی است، ارزیابی و آن را مصداق بارز نقض حقوق بشر ارزیابی کردند.

در این پیام آمده است؛

"یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَاللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ یَأْبَی‌اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ (توبه/۳۲)

کافران می‌خواهند که نور خدا را با دهانشان (به نَفَس تیره و گفتار جاهلانه خود) خاموش کنند و حال آنکه خدا گرچه کافران را ناخوش افتد، نور خود را کامل خواهد گردانید.

عمل جاهلانه‌ی قرآن‌سوزی و توهین به مقدسات صد‌ها میلیون مسلمان همزمان با موسم حج و حضور میلیونی حجاج بیت‌الله الحرام در اروپا، آن هم با ادعای آزادی بیان و با مجوز مقام رسمی در سوئد، مصداق بارز نقض حقوق بشر است و با محکومیت گسترده در سطح جهان اسلام روبه‌رو خواهد شد.

این اقدام جز عمیق‌کردن نفرت و کینه در جهان، ترویج افکار صلح‌ستیزی در زمانی که مردمان جهان بیش از هرچیز به آرامش و صلح نیاز دارند، دستاوردی ندارد.

بی‌شک دامن زدن به پدیده‌ی اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی به نام آزادی بیان، ناشی از ترس از نفوذ و گسترش آموزه‌های اسلام عزیز است. آموزه‌های قرآن کریم، سعادت بشریت را در سایه‌ی احترام به عقاید پیروان دیگر ادیان برای رسیدن انسان به آزادی فردی و اجتماعی نوید می‌دهد و این همان دلیلی است که مستکبران و زیاده‌خواهان جهانی برای تحقق‌نیافتن آن می‌کوشند و با استفاده از ابزار گوناگون، ازجمله توهین به ارزش‌های یکتاپرستان و اسلام‌خواهان با آن ستیزه می‌کنند.

 البته که این اقدامات مذبوحانه، نه تنها از عظمت و پیشرفت اسلام و قرآن کریم ذره‌ای کم نخواهد کرد؛ بلکه به یاری خداوند متعال، عظمت و وحدت جامعه‌ی بزرگ اسلام در سراسر دنیا را رقم زده و موجب وحدت هرچه بیشتر مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در برابر جبهه‌ی استکبار خواهد شد. ان‌شاءالله.

 «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ: اوست خدایی که رسول خود را به هدایت و دین حق فرستاد تا آن را بر همه ادیان عالم تسلط و برتری دهد، هرچند مشرکان ناراضی و مخالف باشند» (توبه، ۳۳).

دانشگاهیان دانشگاه شیراز، ضمن محکوم‌کردن عمل غیرانسانی عاملان توهین به قرآن کریم و حامیان گوناگون آن‌ها، از دادگاه‌های صالحه بین‌المللی و نهاد‌های فعال در عرصه‌ی بین‌الملل می‌خواهد، اقدامات لازم قانونی و حقوقی را برای مجازات این افراد و نیز جلوگیری از فعالیت توهین‌کنندگان به ادیان الهی با قاطعیت انجام دهند. "

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.