به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد طی ۲ سال گذشته تاکنون هفت پست سیار امداد و نجات در هلال احمر استان ایجاد شده که روند امداد رسانی به حادثه دیدگان مناطق سخت گذر را سرعت بخشیده است .

کاظم فلاح دوست افزود: بااقدامات انجام گرفته در حوزه تقویت زیرساخت امدادی کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست اخذ مجوز برای راه اندازی پست های موقت در میان استان های کشور از یک سال گذشته تاکنون را کسب کرده است.

وی بیان کرد: این پست های موقت به منظور خدمات رسانی در کمترین زمان ممکن به حادثه دیدگان احتمالی در مناطق کمتر توسعه یافته کهگیلویه و بویراحمد مانند مارگون و دیشموک ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۴پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات هلال احمر استان فعالیت دارند تاکید کرد: شمار پست های موقت امداد و نجات استان نسبت به پیش از دولت سیزدهم ۷۵درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد همچنین از آغاز فعالیت طرح تابستانی پایگاه های ثابت و سایر امدادرسانی هلال احمر استان خبر داد و افزود: این طرح اول تیر ماه آغاز و به مدت ۹۶ روز ادامه می یابد.

فلاح دوست تاکید کرد: در طرح تابستانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ۷۸ امدادگر با استفاده از ۱۴ دستگاه آمبولانس،پنج دستگاه خودروی تخصصی ست نجات و یک مرکز فرماندهی EOCبه حادثه دیدگان در مناطق مختلف استان امدادرسانی می کنند.

وی عنوان کرد: ارتقای سطح کمی و کیفی شبکه امداد و نجات، پاسخگویی سریع و بهینه به حوادث و سوانح احتمالی در تعطیلات تابستانه دانشگاه ها و مدارس، هماهنگی و همکاری با سایر دستگاه‌های همکار درون و برون سازمانی،کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث و سوانح احتمالی و افزایش ایمنی و آرامش روحی جامعه از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

وی تصریح کرد: سامانه تلفنی ۱۱۲ آماده دریافت گزارش های مردمی درباره حوادث احتمالی در استان و امدادرسانی به آسیب دیدگان در کمترین زمان ممکن است.

کهگیلویه و بویراحمد ۶ هزار و ۱۳۹ کیلومتر جاده اصلی، فرعی و چهارخطه دارد که از این میزان پنج هزار و ۴۲۰کیلومتر آن فرعی و روستایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.