نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲، در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه، با حضور ۷۰۹۲۶ داوطلب در استان فارس برگزار خواهد شد.

مسلم باقری معاون آموزشی دانشگاه شیراز و نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس در خصوص برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ در استان فارس توضیح داد: این آزمون در استان فارس، در ۳۷شهر استان، با رعایت کامل مقررات آموزشی برگزار می‌شود.

به‌گفته‌ی او، از میان تعداد کل شرکت‌کنندگان نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ در کشور که تعداد ایشان ۱۱۱۹۴۳۶ نفر است؛ ۷۰۹۲۶ داوطلب مربوط به استان فارس است که از این تعداد نیز، ۲۸۳۶۶ نفر از شرکت‌کنندگان مربوط به حوزه‌ی شهر شیراز هستند.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز گفت: نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در استان فارس، در ۵ گروه علوم تجربی، ریاضی و فنی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی برگزار می‌شود که به‌ترتیب، ۳۴۷۹۶ نفر (بیش‌ترین تعداد شرکت‌کننده) در گروه تجربی، ۱۹۴۱۹ نفر در گروه علوم انسانی، ۸۰۰۰ نفر در گروه ریاضی، ۵۱۷۳ نفر در گروه زبان و ۳۵۳۸ نفر در گروه هنر (کمترین تعداد شرکت‌کننده) شرکت کرده‌اند.

باقری درخصوص زمان برگزاری آزمون‌ها نیز گفت: همزمان با سراسر کشور، نوبت دوم آزمون سراسری گروه ریاضی و فنی و گروه علوم انسانی (صبح چهارشنبه ۱۴ تیرماه)، گروه آزمایشی هنر (بعدازظهر چهارشنبه ۱۴ تیرماه)، گروه آزمایشی علوم تجربی (صبح پنجشنبه ۱۵ تیر) و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی (بعدازظهر پنجشنبه ۱۵ تیر) در استان فارس برگزار خواهد شد. 

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۲، در ۳۷ شهر استان، در ۱۴۵ حوزه فرعی وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور، صنعتی، فنی حرفه‌ای و علوم پزشکی و همین‌طور آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد.

او درخصوص شیوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون نیز گفت: کارت ورود به جلسه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده است و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون متقاضیان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی بر مبنای شهرستان انتخابی آنان نیز مشخص شده است.

نماینده سازمان سنجش در فارس یادآور شد: برای شرکت در جلسه‌ی آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.