رئیس سازمان صمت استان یزد گفت: مجموعه فرش دستباف می‌تواند به عنوان روایت کننده پیام صلح ایران به کشور‌های مختلف دیگر نقش مهمی در توسعه صادرات استان داشته باشد

 صادقیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ستان یزد گفت: مجموعه فرش دستباف می‌تواند به عنوان روایت کننده پیام صلح ایران به کشور‌های مختلف دیگر نقش مهمی در توسعه صادرات استان داشته باشد و کشور‌های مختلف از جمله عربستان تمایل خود برای حضور در این عرصه را اعلام کرده‌اند.

او ادامه داد: در حال حاضر بیش از سه هزار و ۵۰۰ کارگاه خانگی فرش دستباف در استان فعالیت دارند و جای کار بسیاری برای صادرات بیشتر این محصول وجود دارد.

 صادقیان به مشکلات و چالش‌های صادرات فرش در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: برای رفع این مشکلات پیگیری‌هایی انجام دادیم و هفته قبل نشستی با محوریت تشکل‌های مرتبط با فرش دستبافت برگزار کردیم و مسائل مختلفی در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

او عنوان کرد: به عنوان دولت ما بحث تسهیل‌گری و کمک در حوزه صادرات و رفع مشکلات را انجام می‌دهیم و امروز هم نشست پیگیری مرتبط با این موضوع و مصوبات نشست هفته قبل را انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان صمت استان  خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات کارگروه صادرات این هفته استان یزد به همین بحث اختصاص پیدا کرده و با حضور استاندار یزد این موضوع پیگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.