برق مصرفی در استان اردبیل صعودی نیست

مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل گفت: با توجه به هوای خنک در استان اردبیل مصرف برق در این استان صعودی نبوده، بلکه روند کاهشی را نشان می‌دهد.

حسین قدیمی در جریان بازدید از ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان در حوزه صرفه‌جویی مصرف برق در تابستان اظهار کرد: برای ۳۳۲ هزار مشترک برق در استان قبض صادر شده که ۴۰ درصد مشترکان قبض با مبلغ صفر داشته و حتی در برخی موارد بستان‌کار نیز شده‌اند.

او تصریح کرد: ۱۳۲ هزار مشترک برق خانگی، صنعتی و اداری در استان از مزایای مناسب و پاداش در نظر گرفته شده، استفاده کردند تا ما شرایط مطلوبی را در گذر از فصل گرما با مصرف بهینه برق شاهد باشیم.

مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل گفت: نه تنها در روز‌های گرم تیرماه به پیک بار سال گذشته نرسیدیم بلکه همچنان مصرف برق استان کمتر از ۴۰۰ مگاوات است و امیدواریم همین روند را شاهد باشیم.

قدیمی با بیان اینکه اکثر ادارات با توجه به تغییر ساعات کاری الگوی مصرف ارائه شده را رعایت کردند، افزود: انتظار می‌رود سایر ادارات نیز به این جمع بپیوندند و در فصل گرم تابستان با کاهش ۳۰ درصدی در زمان اداری و ۶۰ درصدی در ساعات غیر اداری شرکت برق را در پایداری منابع برق کمک کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با گذشت ۴.۵ ماه از سال ما هیچ‌گونه خاموشی با برنامه را در سطح استان اعمال نکردیم و تمام تلاش ما بر این است تا به پایداری جریان برق کمک کرده و مانع از اعمال خاموشی‌های تابستانی باشیم.

قدیمی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم میزان مصرف برق در این استان در اوج تابستان به ۴۷۰ مگاوات برسد، ولی همچنان انتظار داریم خانوار‌ها با خاموش کردن یک لامپ و ادارات و واحد‌های صنعتی نیز با مصرف بهینه برق، توزیع برق استان را در پایداری منابع کمک کنند.

او بیان کرد: ۸۰ درصد مشترکان برق در استان اردبیل خانگی هستند که ۳۶ درصد مصرف برق استان را به خود اختصاص می‌دهند و در کنار آن ما با افزایش تقاضا در بهره‌مندی از برق صنعتی نیز روبه‌رو هستیم.

مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل در مورد کاهش مصرف برق در واحد‌های صنعتی نیز ادامه داد: با توجه به رویکرد توانیر تلاش بر این است تا مشترکان صنعتی در کنار خودکفایی در تولید و تأمین انرژی در ساعات مشخص شده فعالیت خود را انجام داده و در پیک بار از مصرف بیش از حد پرهیز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.